DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Hírösszefoglaló

Elkezdődött az F1-es teszt: ez történt ma

Napi hírösszefoglalónkban Verstappen dominanciájáról, Sainz, Leclerc és Russell szavairól, valamint Wolff Horner-nyilatkozatáról is írtunk.

Megkezdődött az F1-es tesztidőszak Bahreinben: a kollektív gyakorlás első napját rendezték ma, így ezt foglalja össze mai cikkünk is.

A lényeg: Max Verstappen 1,1 másodperces előnnyel zárt az élen, és ő tette meg a legtöbb kört is a nap során, úgyhogy tökéletes Red Bull-hengert láthattunk kezdésként, ami sokak kedvét elvette. A nap összefoglalója ezen a linken olvasható, a folyamatos élő közvetítésünk pedig ide kattintva követhető vissza!

Ami Verstappent illeti, természetesen elégedetten, bár nem túláradó önbizalommal értékelte a napot, és versenymérnöke, Gianpiero Lambiase is egyetértett vele: ő úgy fogalmazott, hogy azonnal megvan az erős alap, amire építhetnek a következő két napban. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója pedig azt mondta, hogy bebizonyosodott: a koncepciójuk működik, az RB20-as jelentősebb átalakításai jól vizsgáztak.

1_9



Ami az említett változtatásokat illeti, az első percekben kiderült, hogy ténylegesen milyen oldaldobozokat használnak az energiaitalosok. Ezek alapján valószínűsíthető, hogy igazi zero sidepodot aligha fognak alkalmazni, mert ahhoz az egész hűtőrendszert át kellene szabniuk.

Vissza még Markóhoz: ő azt is elmondta, hogy egyébként tényleg távozhat a Red Bulltól Max Verstappen 2028 előtt, van ilyen lehetőség a szerződésében. Ez egy esetleges Mercedeshez igazolás kapcsán merült fel, és Marko arra tett utalást, hogy ha nem lesz győzelemre alkalmas az autó, akkor léphet életbe ez a bizonyos záradék.

 

A Ferrari elégedett, a Mercedes sem elégedetlen

Az említett Mercedes egyébként nem teljesített most túl jó napot, nem működött igazán jól az autó, sem a megbízhatóság, sem a tempó nem volt elég az élmezőnybe. Viszont George Russell így sem volt elégedetlen a teljesítményükkel: „A tanulás érdekében a megtett táv maximalizálása fogunk törekedni az optimális működési pont keresése helyett. Összességében a W15-öt vezetni érzetben jobb, mint a tavalyi autót. Tudjuk, hogy nem az érzet a döntő, hanem a sebesség, azonban a mai nap a tanulásról szólt, nem a teljesítmény hajszolásáról.”

A Ferrari jobban nézett ki, Carlos Sainz harmadik lett, és Charles Leclerc is jó időket futott a délelőtti etapban, ők biztatóbban mozogtak, de nagy volt a hátrányuk Verstappenhez képest. Ennek ellenére mindkét pilóta azt mondta, hogy mindent teljesítettek abból, amit elterveztek, az időkkel pedig még nem foglalkoznak, úgyhogy számukra minden úgy alakult, ahogy várták.

 

Wolff beszélt a Horner-ügyről

Még egy érdekes kérdés felmerült a nap folyamán, hiszen a csapatfőnöki sajtótájékoztatón Toto Wolff kapott kérdést Christian Horner folyamatban lévő vizsgálatáról, amiről a következőt mondta:

„Úgy vélem, hogy a Formula-1 és a csapatok a befogadás, az egyenlőség, a tisztesség és a sokszínűség mellett állnak. Nemcsak beszélünk róla, hanem napról napra ebben élünk, és ezek azok a mércék, amelyeket állítunk magunkkal szemben, hogy ebben éljünk. Globális sport vagyunk, a világ egyik legfontosabb sportplatformja, valamint példaképek.”

„Ugyanakkor az elmúlt hetekben rengeteg találgatás látott napvilágot. Ami a legfontosabb most, hogy a Red Bull által indított vizsgálat megfelelő és átlátható módon záruljon. Ezen kell dolgoznunk, hogy mi az eredmény, mit jelent ez a Formula-1 számára és hogyan tanulhatunk ebből. Versenyautókról és a sportról akarunk beszélni, nem pedig az ilyen rendkívül kritikus témákról, amelyek többek, mint egy csapat belügye. Ez az egész F1 és minden itt dolgozónak a problémája.”

Ami pedig a Mercedes első szárnyát illeti, Pat Symonds, az F1 technikai guruja mondta el a véleményét arról, hogy szabálytalan-e a nagy port kavaró, a szabálykönyv betűjét éppen betartó megoldás:

„Az aerodinamikai formákra vonatkozó harmadik cikkely első mondatából egyértelmű, a szabályok célja biztosítani, hogy az autók szorosan követhessék egymást. Szerintem itt azt látjuk, hogy vissza akarják hozni azt az erős légörvényt, amelynek a következménye turbulens levegő. Ez tényleg a szabályok szellemiségén belül van? Hogy belefér a szabályokba, azok betűjébe, az abszolút nem kétséges. De hogy ezt akarjuk-e, az már vitathatóbb, ám előbb tudnunk kell, mennyire erős a hatása” – fejtegette Symonds.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: