DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Hírösszefoglaló

Befeketült az Alpine, jogi zűrben a Stake – szerdai hírek

Megérkezett az A524 és az Alpine első hypercarja, Ocon dobogókat emleget és a Mercedes-pletykára reagál, törvényt sérthet a Sauber új neve Svájcban. Február 7. F1-es hírei.

Negyedikként a csapatok sorából az Alpine is megtartotta 2024-es bemutatóját, az A524 nevű F1-es modell leleplezését és az új WEC-hypercar, az A424 debütálását közösen.

Ami az F1-es autót illeti, ismét kétféle dizájnt mutatott a csapat, ezúttal is van egy, ami a hagyományos Alpine-kékben, és egy másik, ami a rózsaszínben pompázik (ez utóbbit nyolc nagydíjon láthatjuk majd), de az alapszín 2024-ben mindkét esetben a fekete lesz – ugyan erre nem tértek ki, de a súlycsökkentés itt is egyértelműen megmutatkozik.

Kifejezetten hangoztatták: ez nem a tavalyi autó átfestve vagy egy bemutatódarab – a nem túl népszerű F1-es tendenciának megfelelően –, hanem az igazi A524-et látjuk. Fotók az alábbi galériában az autóról.

Az A523-hoz képest rengeteg a változtatás az idei modellen, lényegében az elejétől a hátuljáig áttervezte az autót az Alpine stábja, egy céllal: a szűk működési tartomány kiszélesítése. A változásokról Matt Harman, a technikai igazgató beszélt.

A csapatstruktúrában történt változásokról Bruno Famin csapatfőnök beszélt – egy figyelemreméltó részlet, hogy a francia vezetőre most már nem „megbízott” csapatfőnökként hivatkoznak, és hozzá hasonlóan Julian Rouse eddig ideiglenes sportigazgató pozícióját is állandósították.

„A 2023-as szezon viharos volt a csapat számára, de legalább bizonyos fokig realizálódott, hogy javítani kell az átfogó csapatdinamikán. A szezon második felében változtattunk, különösen a pályán dolgozó csapat működésében, ami azonnali és kézzelfogható sikert is hozott. A cél most az, hogy ezt a dinamikát az Alpine Racing egészére kiterjesszük, 2024-et pedig jó formában kezdjük meg” – nyilatkozta Famin, aki arra is felhívta a figyelmet, a két versenyzőnek együtt kell működnie a csapat érdekében. Szavai bővebben itt olvashatók.



„Sokkal otthonosabban érzem magam, mint 12 hónappal ezelőtt” – beszélt arról Pierre Gasly, hogy míg egy éve új terepre merészkedett az Alpine-ra váltással, második szezonjára már ismerős közegben készül. „Már jól ismerek mindenkit, akivel együtt dolgozom, ismerem a folyamatokat és azt, hogyan kell kihozni a legjobbat a körülöttem levő emberekből és magamból. A tavaly létrehozott alapokra építhetünk, és úgy érzem, bízom a körülöttem levő csapatban.”

Esteban Ocon pedig nagy dolgokat érne el a szezonban – amilyen például tavaly dobogós eredménye volt. „Természetesen az olyan pillanatok, mint a tavalyi monacói dobogónk, nagyszerű jutalmat jelentenek mindenki számára a csapatban. Természetes cél, hogy több ilyen szereplésünk legyen” – mondta a másik francia.

A két pilóta szezont megelőző nyilatkozatairól, elvárásaikról és téli felkészülésükről – amelybe Gasly a gokartozást és volt csapattársát, Yuki Tsunodát is bevonta – itt írtunk részletesebben.

Ocont megkérdezték Lewis Hamilton Ferrari-igazolásáról is annak okán, hogy a Mercedesnél megüresedett helyre őt is esélyesnek tartják. Ocon annyit mondott: mindig is erősen kötődött a Mercedeshez és bizonyos fokú szerződése még mindig van egykori nevelőistállójával – bővebben.

Törvénysértő a Sauber új csapatneve?

Valamilyen büntetés kilátásba kerülhet a Sauber új identitása miatt Svájcban: a hazai törvényeket is megsértették a Stake F1 Team névvel a szerencsejáték-reklámozás jogi tilalma miatt, félmillió eurós pénzbüntetésről is írt a helyi sajtó. A csapat cáfol, állításuk szerint minden jogszabályt betartanak.

Tesztelt a Mercedes és az Aston Martin

A Ferrari a múlt héten Barcelonában nyitotta a szokásos évközi Pirelli-tesztek sorát, amelyek fókuszában az új 2025-ös gumik próbálgatása áll. Kedden és szerdán aztán a Mercedes és az Aston Martin segítette a gumigyártó munkáját, méghozzá ezúttal egy másik spanyol helyszínen, Jerezben. Az első napon a két csapat világbajnokai voltak munkában, azaz Lewis Hamilton először ült vissza a Mercedesbe a néhány nappal korábbi Ferrari-bejelentés után: a hétszeres vb-első 126 kört tett meg a beszámolók szerint a W14-essel, amelyek során 1:18,936 volt a legjobb eredménye, míg Fernando Alonso 156 körig és 1:18,752-es legjobb időig jutott az Aston Martinnal.

Szerdán aztán a csapattársaik lendültek akcióba: George Russell 158 kört tett meg a jerezi pályán és 1:18,259-es időeredményt tudott felmutatni – ezzel ő volt a két nap legszorgalmasabbja és leggyorsabbja egyaránt –, míg Lance Stroll 156 kört és 1:19,130-as legjobb időt jegyzett.

A napot a fenti témák uralták, de azért a múlt heti Hamilton-sztorira is jött még néhány reakció: Alex Albon szerint a Ferrari-részvények emelkedése mutatja, a hétszeres világbajnok milyen hatással bír, James Vowles pedig úgy fogalmazott, Hamilton a kényelemből megy a Ferrarihoz.

Megszűnik Hamilton Extreme-E-csapata

Nem indul a Lewis Hamilton nevével fémjelzett X44 formáció az elektromos széria 2024-es szezonjában – a hírt mindössze 10 nappal a szaúd-arábiai szezonnyitó előtt jelentette be a csapat.

A kiszállás arra vezethető vissza a Racer információi szerint, hogy a 2023-ban csapathátteret adó Carlin teljes egészében a Rodin tulajdonába került – az új vezetés pedig nem folytatja az Extreme-E-programot, amelynek csapatfőnöke a nemrég McLaren F1-es üzleti műveleti igazgatójának kinevezett Stephanie Carlin volt. A kiszállásnak Hamilton Ferrarihoz igazolásához nincsen köze.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: