Még kedd este robbant a bomba, amikor az FIA rövid közleményt adott ki azzal kapcsolatban, hogy vizsgálatot indít a BusinessF1 cikke után. A hírek szerint Toto Wolff, a Mercedes F1-es vezetője olyan információt ejtett el egy csapatfőnöki megbeszélésen, amivel a kollégái nem voltak tisztában, és egyértelmű, hogy a FOM köreiből származott az értesülés, ami arra utalhat, hogy feleségétől, az F1 Academy igazgatójaként a FOM alkalmazásában álló Susie-tól értesülhetett a dologról.
A hírre sorban az F1, a Mercedes, majd maga Susie Wolff is reagált: mindegyikük tagadta a vádakat, alaptalannak nevezve azokat. Az ügy részleteit az alábbi videóban is összefoglaltuk:
Szerda este aztán a többi kilenc F1-es istálló egybehangoltan, egyforma közleményt kiadva jelezte, hogy ők nem emeltek panaszt az FIA-nál Wolffék ellen: „Megerősíthetjük, hogy nem tettünk panaszt az FIA irányába azon vádak kapcsán, miszerint bizalmas információkat adhatták egy F1-es csapatfőnök és a FOM embere között. Elégedetten és büszkén támogatjuk az F1 Academyt és annak ügyvezető igazgatóját azáltal, hogy elkötelezettek vagyunk azzal kapcsolatban, hogy a mi színeinkben indulva támogassunk egy versenyzőt a következő szezontól kezdve” – írták.
S ha már Wolff, a Mercedes F1-es főnöke nyilatkozott a sprintekről nemrég: bár nem rajong értük, de olyan tekintetben örülne a fordított rajtrácsnak, hogy azzal végleg elkülönülnének a nagydíjaktól – igaz, eközben „ostoba versenynek” titulálta a formátumot és a pankrációhoz hasonlította azt.
A Wolff-ügy mellett a Motorsport Világtanács idei utolsó ülése volt a fő F1-es történés. A Formula-1-es témák közül a legfontosabb a Katari Nagydíjon tapasztalt extrém hőség és a hasonló helyzetek elkerülése volt: az ülésen határoztak arról, hogy a korábbi híreknek megfelelően egy „hűtőüreget” kell a csapatoknak az autóikra szerelni, amennyiben a rendkívüli hőség miatt azt kötelezően előírja majd az FIA. A hűtőnyílásról és az F1-et érintő többi döntésről ¬– például a bokszutcából rajtolókra vagy a startprocedúra hosszára vonatkozó változásokról – itt írtunk bővebben.
S ha már Motorsport Világtanács: az is eldőlt, hogy az F1-es pályázaton elutasított Bridgestone lesz a 2026/2027-es szezontól a Formula-E gumibeszállítója, így a japánok az elektromos szériában térne vissza a világbajnoki porondra. A Bridgestone a Hankookot váltja, amely viszont a WRC-nek lesz a gumigyártója 2025-től, a Pirelli helyét átvéve – részletek ide kattintva.
A Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko elmondta: a 2021-es események működésképtelenné tennék a Max Verstappen–Lewis Hamilton párost – amely amúgy is túl drága lenne neki.
A Ferrari 2000-es évekbeli sikerkorszakának egyik mérnöke szerint könnyedén elkaphatja a Scuderia a Red Bullt, azonban egy másik dolog lesz Max Verstappent megfékezniük az olaszoknak. Mindeközben Frederic Vasseur szerint a Japán Nagydíjon bemutatott kisebb fejlesztés vezetett Charles Leclerc év végi formajavulásához, és tudja, hogy az F1-esek is pontosan olyan sportolók, mint mások, így náluk is van formaingadozás.
Maradva még érintőlegesen a Ferrarinál: Jean Todt megszólalt Felipe Massa 2008-as vb-címért folytatott hadjárata kapcsán. „Nem szeretnék belefolyni a vitába, de nagyon nehéz volt feldolgoznia a történteket. Talán felléphettünk volna keményebben is, mikor napvilágot látott az igazság, de afelől semmi kétség, hogy a Szingapúri Nagydíjat manipulálták, és törölni kellett volna a végeredményét” – fogalmazott a vörösök és az FIA korábbi vezére.
Bár jövőre már 43 éves lesz Fernando Alonso, az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack nem habozna a kétszeres világbajnok hosszabbítása kapcsán. Szerinte igazi csapatjátékos a spanyol – a nyilatkozat itt olvasható.
Végezetül pedig egy kis MotoGP-érdekesség: érdekes történet látott napvilágot a DAZN Alex Marquez karrierjéről készített dokumentumfilmjében. Mint kiderült, az ifjabbik Marqueznek 2019-ben ajánlatot tett a Petronas SRT, hogy 2020-ra még maradjon egy évet a Moto2-ben, majd 2021-ben náluk debütáljon a királykategóriában. Razlan Razali csapatfőnök is megerősítette mindezt, állítólag alá is írtak egy előszerződést, ám az SRT akkori partnere, a Yamaha megakadályozta az együttműködést: "A Marquez család egyetlen tagja sem jöhet a Yamaha kötelékeibe" - mondták Razali szerint. A dolog nyilván a Valentino Rossi és Marc Marquez között 2015-ben történt eseményekre vezethető vissza... További kétkerekű motorsportos hírekért csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!