DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Hírösszefoglaló

Massa nem viccel, Schumacher autóba ül: ezek a szerdai F1-es hírek

Összegyűjtöttünk minden fontos hírt és információt a mai napról: ez történt szerdán az F1-ben, és a nemzetközi autósportban.

Kezdjük a napi hírösszefoglalót a Massa-rovat újabb epizódjával: kollégánk, Mészáros Sándor maga beszélt a brazil expilótával arról, hogy tényleg komolyan gondolja-e a 2008-as vb-cím jogi útra terelését. „Nem adom fel, továbbra is dolgozunk rajta, vizsgáljuk a lehetőségeket és örülök annak, hogy a visszajelzések alapján sokat szimpatizálnak ezzel az üggyel” – mondta a Formula.hu-nak Massa. Részletek ezen a linken olvashatók!

Folytassuk a Ferrarival, Fred Vasseur ugyanis két hírt is "legyártott" ma. Az egyik az, hogy szerinte Monacóban nem álltak távol a győzelemtől: „Végső soron a harmadik helyen végeztünk az időmérőn, egy tizedre a pole-tól és két századra az első sortól. Nem gondolom, hogy katasztrófa lett volna ez” – nyilatkozta a csapatvezető a Formula.hu jelenlétében. A másik pedig már Barcelonára vonatkozik: Vasseur és Laurent Mekies is beszélt arról, hogy miért nem hoz teljesen új autót az istálló annak ellenére, hogy az előttünk álló hétvégére azért jelentősen átszabja azt a csapat.

f1-ferrari-monaco



Egy érdekes hír látott napvilágot a Magyar Nagydíjjal kapcsolatban: először nálunk készül olyan tv-közvetítés, amelyet gyerekek részvételével gyerekeknek szánnak. A műsor angol és német nyelven készül el (a hagyományos közvetítés alternatívájaként), három gyerekkorú riporter mellett a korosztálynak szánt grafika és effektek jelennek meg a képernyőn. Az angol verzió arca Jenson Button és Danica Patrick lesz, az ő munkájukat segíti három gyerekkorú riporter, akik interjúkat készítenek és műsort vezetnek a Sky Sports megszokott csapatát kiegészítve.

Először ülhet be az F1-es Mercedesbe Mick Schumacher: a Bild értesülései szerint a jövő héten első alkalommal ülhet be az igazi 2023-as Formula-1-es Mercedesbe az istálló teszt- és tartalékpilótája. Az alakulat vesz részt ugyanis a Pirelli gumitesztjén a Spanyol Nagydíjat követő kedden és szerdán a barcelonai pályán, s míg előbbi napon még George Russell lesz munkában, szerdán már a tervek szerint az előző két idényt a Haasnál lehúzó Schumacher ül volán mögé.

Szerződést hosszabbított egyik legfőbb partnerével az F1: szerdán a Formula-1 bejelentette, hogy további évekre meghosszabbította az együttműködését a Heinekennel. A két fél még 2016-ban lépett partnerségre, azóta számos módon dolgoztak együtt a szurkolói élmény fejlesztésén és új rajongók bevonásán, s ez továbbra is így fog történni, többek között a nemrég Heineken-márkanagykövetnek bejelentett DJ Martin Garrix előadásaival.

Eső és zivatar kavarja meg a Spanyol Nagydíjat? A várakozások szerint péntek délelőtt napos, nyugodt körülmények között kezdődhet meg a hétvége, délutánra, a második szabadedzés idejére viszont már van esély némi esőre, az igazi fordulat azonban szombaton és vasárnap jöhet. Mindkét napra napos délelőttöt, és záporos, zivataros délutánt jövendölnek az időjósok, a futam idejére jelenleg 55% az esély valószínűsége. A régió biztos, hogy kapni fog valamennyit az égi áldásból, de az természetesen most még erősen kérdéses, hogy az éppen abban az idősávban eléri-e magát a pályát.

Ha már Barcelona: a versenyzőknek tetszik a spanyol pálya módosítása, vagyis hogy a kör végén meglévő sikánt kiveszik, és a régi nyomvonalon kell majd versenyezni. A pilóták szerint a gumik extra terhelést kapnak majd, Charles Leclerc egyenesen úgy fogalmazott, hogy a bal első abroncs sírni fog emiatt, de ez adja majd a hétvége egyik nagy kihívását, és szinte mindenkinek tetszik ez a döntés.

„Nyernem kell, és most is nyerhetek” – Sergio Perez tudja, hogy nyomás alá kell helyeznie Max Verstappent. A Red Bull mexikói pilótája szeretné jóvátenni csapata számára a monacói hibáját, úgy számol, hogy egyértelműen az RB19 lesz a legjobb autó Barcelonában, így természetesen a győzelmet célozza meg.

f1-redbull-perez

Szintén Perezhez kapcsolódik, hogy a korábbi F1-es pilótából lett tv-s szakértő, Martin Brundle a Sky Sports oldalán vezetett blogjában írt a versenyző szombati incidenséről és a helyzetéről: „Amit megtanultam abból, amikor közvetlenül Michael Schumacher, Ayrton Senna vagy Mika Hakkinen ellen versenyeztem, és nem tudtam versenyre kelni a nyers tempójukkal és a tehetségükkel, akkor maximalizálni kell mindent, ami az én irányításom alatt van, mint például az autó beállításai, a rajtok, a be- és kivezető körök, a forgalom kezelése, és így tovább. Sergio jobban tenné, ha biztosra menne, hogy másodikként végez és elfogadná Verstappen zsenialitását, aztán pedig kihozná a maximumot azokból a napokból, amikor ő is elő tudja venni a varázslatot, mint tavaly Szingapúrban vagy idén Bakuban.”

Az Alpine is nagyra vágyik, az istálló sportigazgatója, Alan Permane szerint nem érdemtelen eredmény volt a vasárnapi dobogó Esteban Ocontól, és azt fogalmazta meg, hogy ugyan miért ne versenyezhetnének mostantól a Mercedes és a Ferrari ellen. Szavai itt olvashatók!

A Red Bull sztármérnöke, Adrian Newey figyelmeztet: 2026-tól jelentősen lassabbak lehetnek majd az F1-es autók. Hogy miért gondolja ezt így, arról itt számoltunk be!

FormulaPlusz rovatunkban hoztunk ma egy véleménycikket is: a téma Lance Stroll Aston Martinon belüli helyzete, és a csapatra gyakorolt hatása, a jövője volt. Ez az írás itt olvasható!

Összeszedtünk öt dolgot, amit érdemes lesz figyelni a hétvégi Spanyol Nagydíjon: szóba kerül Alonso, a Ferrari, a Mercedes és Perez is.

A végére pedig egy nem F1-es hír: a közleményből tudta meg Jacques Villeneuve, hogy kirakták a Le Mans-i csapatból – otthagyja a WEC-et. „Mélyen elszomorít, hogy a Valwall Racing Team ByKolles május 25-i nyilvános közleményéből tudtam meg, hogy helyettesíteni fognak a soron következő Le Mans-i 24 óráson” – fogalmazott Villeneuve. „Mostanában nem érkezett felém hivatalos kommunikáció a csapat részéről, ami még meglepőbb annak fényében, hogy továbbra is érvényes szerződésem van a Le Mans-i 24 óráson való részvételről. A közlemény kiadásának időpontja furcsa módon egybeesett azzal, amikor megérkeztem a kórházba a kislányunk születésére, ami május 26-ra volt kiírva. ByKolles pontosan tudott erről a családi eseményről, ezért nem tudtam reagálni erre a hirtelen bejelentésre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: