Természetesen az Alpine bemutatója volt a csütörtöki nap legfontosabb eseménye az F1-ben, melyen nem csupán megtudhattuk, hogy három futamon ismét különleges festést viselnek a franciák, de a csapat vezetői és a versenyzők is megszólaltak. Az A523-as az alábbi galériában tekinthető meg:
Az Alpine napokkal ezelőtt megejtette már az autó bejáratását – erről Gasly és Ocon is mesélt egy kicsit –, a Mercedes és az egyik kulcsemberét áthelyező Aston pedig szerdán tette meg ugyanezt, s mostanra a versenyzők tapasztalatairól is beszámolhattunk. Előbbi csapat kapcsán egy érdekes történet is felmerült, melyet a Ferraritól szponzort szerző Mercedes letagadott, míg a szünetben a versenyzéstől eltávolodó hétszeres világbajnok versenyzőjük – aki készülő filmjét illetően is megszólalt – büszkeségét fejezte ki azt illetően, hogy ők a Red Bullé helyett a saját útjukat járják.
A csillagosok könnyen lehet, hogy hamarosan elveszítenek egy ügyfelet, a McLaren ugyanis mérlegeli, hogy 2026-tól már ne a Mercedes erőforrásait használják (erről korábban a Honda kapcsán itt és itt írtunk), s a Ferrari kapcsán is írhattunk a motorokról: az olaszok a tesztpadon folytatott vizsgálataik alapján kiküszöbölték a megbízhatósági problémáikat.
Ugorjunk vissza egy pillanatra a McLarenhez, hiszen kiderült, hogy a wokingiak csapatában futja karrierje utolsó Indy 500-át a legendás Tony Kanaan, akinek egykori csapata, az Andretti részéről meglepett nyilatkozat érkezett: miért bántják őket? Stefano Domenicali, mint tudjuk, nemcsak az F1-be vágyó amerikai csapatot, hanem a nemzetközi szövetség vezetőjét is kritizálta mostanában: kíváncsian várhatjuk, hogy mit gondol Ben Sulayem legújabb, az Indiai Nagydíj visszatérését támogató nyilatkozatáról.
Az F1-en kívüli világot illetően izgalmas részletek derültek ki az új TCR-világsorozatról, míg a MotoGP-ben sajnos másféle izgalmakról kellett beszámolnunk…