Mexikóvárosban vette kezdetét a 2024-es Formula-E világbajnokság – az elektromos széria mezőnye rengeteg változáson ment keresztül tavalyhoz képest, csupán három együttes kezdte meg ugyanazon felállással az idei szezont, mint amivel 2023-ban indultak. Újonc versenyzőt és visszatérő bajnokot is köszönthet soraiban az FE: Jehan Daruvala a Formula-2-ből érkezett a Maseratihoz, míg Nyck de Vries rövid F1-es kitérője után tért vissza a sorozatba a Mahindra színeiben.
Az első forduló időmérőjén a Porsche versenyzője, Pascal Wehrlein bizonyult a leggyorsabbnak, mögüle az Envision svájcija, Sebastien Buemi és a maseratis Maximilian Günther indulhatott. A Jaguar párosát egy-egy rajthelyes büntetéssel sújtották, mivel nem követték megfelelően a piros zászlós procedúrát az első szabadedzés során, így a negyedik-ötödik helyről rajtolhattak. A regnáló világbajnok Jake Dennis mindössze a 14. helyen sorakozhatott fel.
Wehrlein simán tartotta a vezetést a rajt után, az élmezőnyben nem történt változás. Robin Frijns beragadt a rajtnál, a hetedik helyről egészen a 15.-ig esett vissza. A harmadik körben megindultak az események: Antonio Felix da Costa kiállt a versenyből, miután Porschéja Nico Müller autójával ütközött, csapattársa, Wehrlein pedig az élről kiment a támadó módért. Nem sokkal utána Buemi is követte példáját, így visszaállt az eredeti sorrend az élen.
Néhány körön belül a Porsche németje felvette második adag extra energiáját is és üldözőbe vette az ideiglenesen élre álló Buemit. A kilencedik körben egy időre megszakadt az első helyért folyó csata, Frijns ugyanis csúnyán falba rakta autóját, jött a biztonsági autó. Az újraindítást a Buemi-Wehrlein-Günther sorrendben kezdhette meg az élmezőny, mögöttük a Jaguárokkal. A zöld zászló után Buemi hamarosan újra kiment a támadó mód ívére, így Wehrlein visszatért a sor elejére és meg is lógott az őt üldözőktől.
Időközben Dennis is szépen lépegetett előre, pontszerző helyre felhozva az Andrettit. A harmadik helyért folytatott csatában Nick Cassidy és Günther ellépett Mitch Evanstől, akit immár Jean-Eric Vergne üldözött. Noha az utolsó körökben nagyon közel került az új-zélandihoz, a futam végéig már nem volt módja Vergne-nek végrehajtani az előzést, így maradt a futam nagyjából felénél beállt sorrend.
Wehrlein simán nyerte a szezonnyitót Buemi előtt, Cassidy pedig első futamán a Jaguar színeiben dobogóra állhatott, valamint a leggyorsabb körért járó pluszpontot is megszerezte. Günther és Evans is jó pontokkal indították az évet, mögöttük Vergne, Hughes, Vandoorne és a két Andretti zárták az első tízet. Két hét múlva Szaúd-Arábiában folytatódik a szezon egy dupla versenyhétvégével.
A futam végeredménye
1. | Pascal Wehrlein | Porsche |
|
|||||||
2. | Sebastien Buemi | Envision | 1.162 | |||||||
3. | Nick Cassidy | Jaguar | 2.079 | |||||||
4. | Maximilian Günther | Maserati | 5.780 | |||||||
5. | Mitch Evans | Jaguar | 13.064 | |||||||
6. | Jean-Eric Vergne | DS Penske | 13.405 | |||||||
7. | Jake Hughes | McLaren | 13.916 | |||||||
8. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | 14.392 | |||||||
9. | Jake Dennis | Andretti | 14.767 | |||||||
10. | Norman Nato | Andretti | 15.312 | |||||||
11. | Oliver Rowland | Nissan | 15.485 | |||||||
12. | Sacha Fenestraz | Nissan | 15.718 | |||||||
13. | Edoardo Mortara | Mahindra | 16.214 | |||||||
14. | Sam Bird | McLaren | 20.600 | |||||||
15. | Nyck de Vries | Mahindra | 23.665 | |||||||
16. | Jehan Daruvala | Maserati | 28.969 | |||||||
17. | Nico Müller | Abt | 29.424 | |||||||
18. | Dan Ticktum | ERT | 1'14.758 | |||||||
Robin Frijns | Envision | Kiesett | ||||||||
Antonio Felix da Costa | Porsche | Kiesett | ||||||||
Lucas di Grassi | Abt | Kiesett | ||||||||
Sergio Sette Câmara | ERT | Nem állt rajthoz | ||||||||
|
|