Január utolsó hétvégéjén egy duplafutamos fordulóval indult el a Formula-E 2021/22-es szezonja. Az idénynyitót Szaúd-Arábiában tartották, a hétvége lebonyolítása pedig kissé más volt a megszokotthoz képest. Az első futamot még pénteken tartották, akkor a címvédő Nyck de Vries diadalmaskodott, a Mercedes pedig egy kettős győzelemnek örülhetett, miután Stoffel Vandoorne ért be a második helyen.
A szombati napon némileg változtak ugyan az erőviszonyok, ám tavalyi szezon bajnoka továbbra is nagyon gyors volt, így egy szoros küzdelem után megszerezte a pole-pozíciót. Mellőle Edoardo Mortara indulhatott, a második sorból pedig Robin Frijns és Lucas di Grassi várták a piros lámpák kialvását.
A rajtnál még nem sok változás történt, mindössze Alexander Sims hibázott csúszott ki a bukótérbe, amivel veszített néhány pozíciót, majd kicsivel később Sam Bird autója lassult le és került így az utolsó helyre.
Az első támadó módot az élmezőny tagjai viszonylag korán, még az első tíz percen belül felvették. A sort a tegnap dobogón záró Jake Dennis kezdte a hetedik helyen, majd a környezetében többen is így döntöttek. Mindez eléggé összerázta az első négyest, igaz előzési pozícióba senki sem került még ekkor.
A nagy akciókra ugyanis 26 perccel a leintés előtt került sor, aminek De Vries és Frijns lettek a vesztesei, a csatákból ugyanis a Venturi pilótái kerültek ki győztesen, miután jól gazdálkodtak a támadómóddal. Di Grassi egy rövid időre át is vette a vezetést, de nem sokkal később megelőzte őt Mortara. A két versenyző elég gyorsan meglógott, a címvédő pedig némi levegőhöz jutott a harmadik helyen, miután André Lotterer a negyedik helyen álló Frijns-el viaskodott.
Utóbbiból végül a Virgin versenyzője jött ki jobban, Lotterer ugyanis kicsivel később leszakadt róluk, majd Vergne is átlépte.
Ezek után következett néhány nyugalmasabb perc, de ez csak a vihar előtti csend volt. Mivel Mortara nem tudott igazán nagy tempót diktálni, negyedórával a vége előtt az első hét pilóta szinte teljesen együtt haladt. Ennek lett eredménye De Vries visszaesése is, aki mellett előbb Frijns ment el, később pedig a holland egy elfékezés után Vergne autójával is összeütközött. A Techeetah kétszeres bajnoka el is ment mellette, később pedig jó ütemben vette fel a támadómódot, ráadásul a francia a Fanboostot is használhatta.
Az utolsó tíz percen belül Frijns is előzött egyet és feljött a második helyre, de ennél is jobban megkavarta a lapokat Sims újabb hibája. A Mahindra versenyzője a hetes kanyarnál csapta falnak az autót, emiatt pedig a biztonsági autónak is a pályára kellett hajtania. A műszaki mentés eléggé akadozott, így közben letelt az idő. A végén az a döntés született, hogy az utolsó körben hozzák be a Safety Cart, ám így újabb helycserékre már nem maradt lehetőség.
Ezzel Mortara járt a legjobban, aki megnyerte a második futamot, Frijns pedig megtarthatta a második, Di Grassi pedig a harmadik helyet. A negyedik pozícióban végül Lotterer zárt, mögötte pedig Dennis, Vergne, Vandoorne, Rowland, Wehrlein és De Vries végeztek a legjobb tíz között.
A Formula-E idei szezonja egy szimpla egyfutamos fordulóval Mexikóvárosban folytatódik február 12-én.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Különbség | |
1. | Edoardo Mortara | Venturi | |
2. | Robin Frijns | Virgin Racing | 0.451 |
3. | Lucas di Grassi | Venturi | 0.912 |
4. | Andre Lotterer | Porsche Team | 1.125 |
5. | Jake Dennis | Andretti Autosport | 1.646 |
6. | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 3.166 |
7. | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 3.568 |
8. | Oliver Rowland | Mahindra Racing | 4.235 |
9. | Pascal Wehrlein | Porsche Team | 4.962 |
10. | Nyck de Vries | Mercedes | 5.294 |
11. | Mitch Evans | Jaguar Racing | 5.872 |
12. | Oliver Askew | Andretti Autosport | 6.732 |
13. | Antonio Felix da Costa | Techeetah | 8.693 |
14. | Sébastien Buemi | DAMS | 9.015 |
15. | Maximilian Gunther | DAMS | 9.464 |
16. | Sam Bird | Jaguar Racing | 11.690 |
17. | Nick Cassidy | Virgin Racing | 13.973 |
18. | Sergio Sette Camara | Dragon Racing | 14.521 |
19. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | 15.005 |
20. | Dan Ticktum | NIO Formula E Team | 16.744 |
21. | Antonio Giovinazzi | Dragon Racing | 17.681 |
22. | Alexander Sims | Mahindra Racing | 6 Laps |