DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Formula-E

A Maserati beszáll a Formula-E-be, az F1-ről „nem időszerű beszélni”

Csatlakozik az első olasz gyártó az elektromos versenyszériához: a Maserati 2023-ra saját erőforrást fejleszt és egy csapattal társul. Természetesen rögtön felmerült a kérdés, a Formula-1-gyel nem szemez-e az 1957-es vb-címet nyerő márka.

A gyártó több mint hatvan évvel ezelőtt volt jelen az együléses versenyzésben gyári csapatként: a hosszú-hosszú kihagyás után a 2022/23-as szezontól kezdve csatlakoznak a Formula-E mezőnyéhez, együttműködésben valamelyik, egyelőre meg nem nevezett jelenlevő csapattal. Hasonló koncepcióval aktív a szériában a szintén Stellantis csoporthoz tartozó DS, amely a Techeetah partnere.

A Maserati a Fiat Chrysler és a Peugeot S.A. vállalatcsoportok egyesülése, a Stellantis létrejötte óta mozdult el az elektromosság irányába: érkezik az MC20 elektromos verziója, 2025-re pedig a márka teljes modellpalettájának lesz villanyosított változata. Ennek jegyében csatlakozik a Formula-E-hez is, és fejleszti ki saját Gen3-as erőforrását.



„Ez valószínűleg a Formula-E történetének egyik legnagyobb napja, egy olyan ikonikus márka csatlakozik hozzánk, mint a Maserati, a maga örökségével a versenyzésben” – mondta a bejelentésről Alejandro Agag, a Formula-E első embere. „Nagyszerű dolog, hogy olasz csapat lesz a Formula-E-ben. Kellett hozzá pár év, de nem is érkezhetne jobb márka és csapat a bajnokságba, mint a Maserati.”

A Maserati már említett utolsó formulaautós gyári csapata a Formula-1-es program volt az 50-es években: a márka hivatalos jelenléte 1957 végén szűnt meg, abban az évben, mikor egyetlen világbajnoki címét szerezte meg az ikonikus 250F-et vezető Juan Manuel Fangióval, akinek szintén ez volt utolsó teljes szezonja. Tekintve a Maserati feltűnését az élvonalbeli versenyzésben – utoljára 2010-ben volt képviselve a gyár az FIA GT1 világbajnokságban, ahol megnyerte a versenyzők és csapatok bajnoki címét –, felmerül a kérdés, az F1-es szereplés is az asztalon van-e.

„A másik bajnokságot barátom, Stefano Domenicali vezeti, vajon ez a spekuláció oka?” – idézi a RaceFans.net Davide Grassót, a Maserati vezérigazgatóját. „Az idő ezt majd megválaszolja, várni fogunk. Fókuszáljunk a Formula-E-re és jóbarátomra, Alejandróra. Nagy lépés ez számunkra. Egyértelműen a Formula-1 a vezető és meghatározó bajnokság az autósportban. Remek sorozat, melynek világbajnoki címét a Mercedes Juan Manuel Fangióval sok-sok éve megnyerte. A kérdés nem időszerűtlen, a válaszom azonban nem lenne időszerű most.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: