DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Formula-E

Vettel véleménye teljesen megváltozott a Formula-E-ről

Tíz évvel ezelőtt a csúcson volt a Red Bull-lal, majd a Ferrarinál is vezérpilótaként teljesített. Az FE versenyautóit fűnyíróknak titulálta, mostanra azonban teljesen megváltozott a véleménye.

Miután elhagyta a Formula-1-et, az FE első évének mezőnyéhez csatlakozott, egyike volt az első fecskéknek Jean-Eric Vergne. Azóta a francia kétszer is megnyerte a bajnokságot, összesen tíz futamgyőzelmet szerezve az egyre inkább fejlődő sorozatban. A 2014-es kezdéshez képest az autók rengeteget fejlődtek, sokkal erősebbek és tartósabbak lettek, legutóbb például nem a rövidített monacói aszfaltcsíkon versenyeztek, hanem a teljes pályán (és már autócserére sincs szükség féltávnál).

„Amikor a Formula-E-be érkeztem, ugyanakkor tesztpilóta is lettem a Ferrarinál, sok időt töltöttem együtt Sebastian Vettellel. Amikor megtudta, hogy a Formula-E-be igazolok, a képembe nevetett, hogy igazából mik azok a fűnyírók abban a bajnokságban? Nem sok időnek kellett eltelnie és máris megváltozott a véleménye, többet gondolt a jövőre. Hamarosan már inkább sajnálta, hogy a Formula-1 nem tesz eleget a karbonsemlegesség eléréséért, az F1-nek is jobban kellene hasonlítania az elektromos szériához” – idézi Vergne szavait a Planetf1.com.

Vettel először fűnyíróversenynek tartotta a Formula-E-t, most már a jövőnek


„Elég gyorsan eljutottunk a fűnyíróktól ahhoz, hogy az F1-nek is csak elektromos motorokkal kellene menniük. A tény viszont, hogy a négyszeres világbajnok véleménye ilyen radikálisan megváltozzon, számomra azt mutatja, hogy mindenki más álláspontja is megváltozott az utóbbi években.”

„Elismerem, a kezdetek kezdetén én magam is elgondolkodtam, hogy mit keresek én itt. Elektromos autókkal versenyezni elég őrült ötletnek tűnt elsőre. Hét évvel később azonban már máshogy gondolom. Külön világbajnokságot rendeznek, rengeteg olyan pilótát ismerek, akikben fel sem merült, hogy a Formula-E-ben versenyezzenek, most már arról álmodnak, hogy ide igazolhassanak. Mi vagyunk az egyetlen olyan világbajnokság, ahol minden pilótát megfizetnek.”

„Jó látni, hogy működik a kitalált rendszer, minden egyes csapat dobogós helyekért és pontszerzésekért harcolhat, ami egyetlen más világbajnokságnál sem igaz. A tény pedig, hogy a csapatok mindegyik pilótának fizetést adnak, azt mutatja, hogy egészségesen működünk és önfenntartók vagyunk” – tette hozzá Vergne.

Azért Vetteltől emlékezhetünk több olyan nyilatkozatra is, hogy inkább a kitűnő V12-es szívómotorokat kellene visszahozni a Formula-1-be, az izgalom és a hanghatások miatt. Mindenki maga döntse el, melyik lenne a jobb út.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: