Miközben négy bajnok – Antonio Felix da Costa, Jean-Eric Vergne, Sebastien Buemi és Lucas di Grassi – csak az utolsó helyekről rajtolhatott azok után, hogy nem értek fel a gyorskörükre az időmérőn, a pole-pozícióból Oliver Rowland várhatta a piros lámpák kialvását a Formula-E ötödik, az eddiginél valamelyest hosszabb nyomvonalú pályán rendezett berlini versenyén. A Nissan pilótája meg is tartotta a vezetést, hátrébb azonban többen is összeütköztek, az összetett dobogóért küzdő Maximilian Günther hamar ki is állt a bokszba, az incidensét Di Grassival és Jerome d’Ambrosióval vizsgálta is a felügyelőség egy ideig.
Rowland nem tudta leszakítani magáról Robin Frijnst és Neel Janit, a sorrend pedig a támadó módok első felvétele során sem változtak. A kvalifikáción hátul végző bajnokok is csak mérsékeltek tudtak előrejönni, viszont legalább egy mással jót harcoltak, Da Costa és Di Grassi össze is ért, aminek utóbbi kiforgása és defektje lett az eredménye – ennek ellenére végül a brazil kapott időbüntetést. Vergne-t pedig az ág is húzta: áthajtásos büntetést kapott az akkumulátor túlhűtése miatt.
A közvetlen élbolyban az adott lehetőséget a változásra, hogy André Lotterer mindkét támadó módját az utolsó negyed órában aktiválta, az eltolt stratégia pedig azt eredményezte, hogy feljött a harmadik helyre, sőt porschés csapattársát, Janit még René Rast is átlépte – az audis egyébként még Lotterert is keményen megtámadta, s végül az utolsó körben el is vette tőle a pódium alsó fokát.
Mindez azonban Rowlandet nem zavarta, a nissanos magabiztos rajt-cél győzelmet aratott a Tempelhof repülőtéren, méghozzá Formula-E-s karrierje során az elsőt, ezzel pedig összetettben feljött egészen a második pozícióba. Frijns a második, az Audinál Daniel Abtot váltó kétszeres DTM-bajnok Rast a harmadik, majd jött Lotterer és a szintén beugró Alexander Lynn következett. A hátulról induló bajnokok közül végül egyedül Buemi tudott beférni az első tízbe. Folytatás és zárás csütörtökön az utolsó berlini viadallal.
Az 5. berlini futam végeredménye:
1. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | 47m28.880s |
2. | Robin Frijns | Virgin | 1.903s |
3. | Rene Rast | Audi | 7.490s |
4. | Andre Lotterer | Porsche | 7.863s |
5. | Alex Lynn | Mahindra | 11.441s |
6. | Neel Jani | Porsche | 12.922s |
7. | Mitch Evans | Jaguar | 14.106s |
8. | Edoardo Mortara | Venturi | 17.134s |
9. | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 18.949s |
10. | Sebastien Buemi | Nissan e.dams | 19.731s |
11. | Alexander Sims | BMW | 23.331s |
12. | Tom Blomqvist | Jaguar | 24.807s |
13. | Felipe Massa | Venturi | 27.775s |
14. | Nyck de Vries | Mercedes | 28.723s |
15. | Sergio Sette Camara | Dragon | 31.132s |
16. | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 31.524s |
17. | Nico Muller | Dragon | 34.140s |
18. | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | 34.986s |
19. | Oliver Turvey | NIO | 44.377s |
20. | Sam Bird | Virgin | 46.591s |
21. | Lucas di Grassi | Audi | 1m15.119s |
22. | Maximilian Guenther | BMW | 32 kör |
Antonio Felix da Costa | DS Techeetah | Kiesett | |
Daniel Abt | NIO | Kiesett |