DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Formula-E

Suzukához hasonlítják a versenyzők a Formula-E rijádi pályáját

A Formula-E versenyzőinek általános véleménye az, hogy a rijádi pálya az egyik legnehezebb, amivel valaha dolguk volt az elektromos bajnokságban, és nem ilyen helyszínekhez vannak szokva. Egyesek szerint olyan a helyszín, mint Suzuka, közelebbi falakkal.

A Formula-E 2018-19-es szezonja Szaúd-Arábia fővárosában, Rijádban kezdődik, ahol az elektromos formaautó-világbajnokság egy teljesen új helyszínen (na meg persze új országban) mutatkozik be története ötödik szezonjának kezdetén. A pályával kapcsolatban többen elmondták, sokkal markánsabbak a szintkülönbségek, mint az a szimulátoros tesztek alapján tűnt nekik, néhányan egyenesen odáig mentek, hogy ez az egyik legnehezebb pálya, amelyen valaha versenyeztek.

Felix Rosenqvist: „Már az is eredmény lesz, ha valaki egyáltalán célba ér. Nagyon nehéznek néz ki, azt mondom, Rómával együtt jelenleg a legkomolyabb pálya a versenynaptárban. Van néhány igencsak hajmeresztő szakasz benne, de jó, hogy így tudom befejezni Formula-E-karrieremet.”

Hasonlóan vélekedett a NIO versenyzője, Tom Dillmann is: „A vonalvezetés nagyon más a legtöbb pályához képest. Általában a stop-and-go pályákhoz vagyunk szokva, nagy egyenesekkel és aztán lassú kanyarokkal. Itt van egy nagy rész, ami olyan, mintha Suzuka lenne, csak épp sokkal közelebb elhelyezkedő falakkal, ez pedig kifejezetten érdekes lesz majd. Van ráadásul néhány olyan szintkülönbség is, ami a szimulációk alapján nem is látszott rendesen. Nagyon király az egész, valószínűleg lesz majd néhány baleset. Óriási kihívást jelent a pálya.”

rijád



Dillmann csapattársa, Oliver Turvey szerint sem egyszerű a pálya, sőt. „Az első két kanyar nagyon trükkös, gyors, lefelé megyünk bele, ráadásul vakon. Igazi kihívás lesz, ami óriási élmény egyébként. Ez az első versenyünk ráadásul az új autóval, szóval... kemény lesz.”

Gary Paffettet a bajnokság újoncaként egyből belökik a mélyvízbe. „Már a pályarajz és a szimulációk alapján nagyon nehéz pályának tűnt, amikor pedig bejártuk a helyszínt, kiderült, az egész még extrémebb. Az ötöstől a tizennégyesig non-stop kanyarok váltogatják egymást. Óriási lesz a sebesség, főleg a kilences kanyar előtti részen.”

Sokan azt gyanítják, hogy a 18-as kanyaron kívül igazi előzési pontot nehéz lesz találni a pályán, António Félix da Costa nem ért viszont egyet ezzel. „Az utolsó kanyarban is lehet előzni, az egyesben is... nyilván viszont ehhez kell némi együttműködésre való hajlandóság a másik féltől. Meglátjuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: