Bár a számos közös pilóta miatt a két sorozat igyekezett elkerülni az ütközéseket az idei versenynaptárok kialakításánál, ez ezúttal nem sikerült maradéktalanul. A június 15-16-i hétvége nehézségei már régóta ismertek, amelyek ráadásul az FE-ben bajnokesélyes Sebastien Buemit is érinteni fogják, akinél a Toyota-szerződés az előrébbvaló, de lesz egy másik problémás hétvége is április első napjaiban.
A Hosszútávú Világbajnokság hivatalos előszezoni tesztjét április 1-jei kezdéssel tartják Monzában, ahol ha nem is kötelező, de legalábbis erősen ajánlott a részvétel a pilóták számára, akik csak itt próbálhatják ki az új autójukat a két héttel későbbi silverstone-i szezonnyitó előtt. Ám ez a hétvége is ütközik egy FE-versennyel, méghozzá a Mexikóváros ePrix-vel, ami az elektromos évad negyedik állomása lesz.
Buemi ugyan engedélyt kapott a Toyotától a WEC-teszt kihagyására, viszont ott kell lennie a csapattal egy nappal korábban, március 31-én, hiszen az új autó bemutatóját akkor tartják. A svájci pilótára így komoly rohanás vár: a leleplezés után repülőre ül és Mexikó fővárosa felé veszi az irányt, ahova az időeltolódás jótékony segítségével is csak szombat hajnalban fog megérkezni. A pénteki bemelegítésről és versenyzői eligazításról így hiányozni fog, és a helyszínen már nem is lesz ideje pihenni, hiszen reggel 8:15-kor az első szabadedzéssel már meg is kezdődik az egy napba sűrített sűrű program.
„Nem lesz egyszerű, mivel szombat reggel 4 órakor fogok landolni, de legalább meglesz az esélyem arra, hogy részt vegyek a versenyen és életben tartsam a bajnoki reményeket” - mondta az Autosportnak Buemi. „De nem fogok kifogásokat keresni, ha nem alakul jól a hétvége. Tavaly is az utolsó pillanatban érkeztem meg Argentínába és Mexikóba, és végül mindkét helyen a dobogón végeztem, szóval nem lehetetlen küldetés”
A svájciban továbbra is él a remény arra, hogy a New York-i duplafordulóval való ütközésre is születik megoldás. „Tudom, hogy az FIA még mindig próbálja elkerülni az ütközést, én pedig arra számítok, hogy elő is állnak egy megoldással. Igazából nem is nagyon értem, hogyan nem sikerült ez eddig, hiszen a két sorozat összesen 20 versenyét kell elosztani az év 48-49 hétvégéje között.”
Persze nem a címvédő az egyetlen az FE mezőnyében, akinek megnehezíti az életét a két sorozatban való egyidejű szereplés. Mexikóba a Toyotával szintén partnerségbe lépő Jose Maria Lopez is Buemihez hasonlóan késve fog megérkezni, és ez a sors várhat Stephane Sarrazinra is, ha folytatja a japánokkal. Velük ellentétben azonban a hírek szerint Nicolas Prostot és Sam Birdöt felmenti a bemutatón való részvétel alól LMP2-es- és GT-csapatuk, így ők szokott időben megérkeznek majd Közép-Amerikába.
Sokan várják már a Formula-E szezonjának folytatását, de egy hónapot még mindig ki kell backelni a kelleténél hosszabbra nyúlt téli pihenőből: a harmadik szezon harmadik futama február 18-án jön majd Buenos Airesben.