DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Formula-E

Egerek és emberek, kígyók és békák - Egymásnak estek a Formula-E pilótái

Ahogy azt sejteni lehetett, a London ePrix első versenyének öldöklő párbajai a leintés után is folytatódtak. Egyesek nyugodtabban nyomatékosították igazukat, mások mindenféle állatokat dobáltak egymás fejéhez szóban.

A szombati versenyen, a bajnokság utolsó előtti futamán nem a dobogósok között, hanem a közvetlen üldözőik csoportjában alakultak ki igazán látványos küzdelmek - vagyis abban a bolyban, amelyben a két végső esélyes, Lucas di Grassi és Sebastien Buemi is autózott, többnyire a két DS Virgin és Daniel Abt társaságában. A banda tagjai pedig többször is egymás mellé kerültek a szűk utcákon, és nem egyszer össze is koccantak egymással a sikánok be- és kijáratainál.

Di Grassi és Buemi test-test ellen is összecsaptak, de az Audi Sport Abt pilótája egy pillanatra sem engedte el maga mellett riválisát, és még akkor is állta a sarat, amikor a verseny utolsó harmadában sérült autóval kellett védekeznie. Buemi azonban a legkevésbé sem volt lenyűgözve a hozzáállásától.

13512091_676069145877908_2477975667989774721_n



„Nem vállaltam kockázatot a megelőzése érdekében, mivel úgy éreztem, hogy ő kész lenne akár balesetezni is” - értetlenkedett az e.dams-Renault pilótája. „Mögötte maradtam, de mire belengették volna neki a bokszkiállásra kötelező narancs-fekete zászlót [miután a Vergne-nyel való ütközést követően autóján fityegett a jobb első kerékvédő], az elem már leesett róla és ismét gyorssá vált. Párszor próbálkoztam a támadással, de láttam, hogy képes lenne nekem ütközni, ezért inkább visszavettem.”

 Di Grassi szerint azonban semmi kivetnivaló nem volt a pályán mutatott magatartásában, sőt, Buemi még örülhet is, amiért sikertelen előzési kísérletei során nem tolta őt a falba. „A pálya azért van itt, hogy használjuk” - mondta a bajnoki éllovas, akinek három pontra sikerült növelnie előnyét a futamon. „A szabályok pedig nagyon egyértelműek: nem cikázhatunk az egyenesben, de arra nincs előírás, hogy mennyire zárhatjuk be a kaput. Én pedig semekkora helyet nem szándékoztam hagyni a belső íven. Kemény csatánk volt, de nagyon is tisztességes. Leterelhettem volna őt a pályáról, de nem tettem. És ugyanerre számíthat tőlem holnap is, ha ismét előtte leszek. Ilyen egyszerű.”

Bueminél azonban az Abt csapat másik versenyzője csapta ki igazán a biztosítékot, aki a futam első felében a szabályosság határait súrolva védte nem csak saját pozícióját, de önmaga előtt di Grassit is. A cikázás miatt figyelmeztetésben is részesített Daniel Abt Buemi szerint úgy közlekedett a pályán, mint egy kígyó.

„Egyértelmű, hogy nagyon agresszív volt. „Mozgott balra-jobbra-balra-jobbra-mindenfelé. Olyan volt, mint egy kígyó. A Berlinben történtek után most alaposan visszafizetett mindent” - utalt a svájci arra az esetre, amikor Abt hazai futamán nem volt hajlandó átadni a hajrában a második helyet a rá tapadó bajnoki esélyes csapattársának.

A német sem hagyta magát, így replikázott ellenfele kritikájára: „Igen, kemény volt, a határokat súroltam, de nem akartam megvárni, hogy elkezdjen egy manővert és aztán ráfordítsam az autót. Folyamatosan a külső íven jött, de kívülről itt nem lehet előzni.”

13516661_1178579232181956_4498138334591314024_n

Ám a viták ezzel még nem értek véget, di Grassinak ugyanis volt néhány keresetlen szava Jean-Eric Vergne felé is, akivel nagyjából tíz körrel a leintés előtt össze is ütköztek. „JEV egy idióta volt. Helyet hagyott nekem, és mivel gyorsabb voltam, rá is mozdultam. Aztán amikor egymás mellett álltunk, konkrétan rám fordította az autót és majdnem tönkretette ezzel a versenyemet. Ez nagyon buta módja a versenyzésnek. Vagy csukja be az ajtót és védekezzen, ahogy én is tettem Seb ellen, vagy ha nyitva hagyja az utat és valaki odateszi az autót, akkor ne kanyarodjon rá.”  

A végül a dobogó alsó fokán végző Vergne persze önmagát védte: „A Formula-E-ben ilyen egy átlagos csata. Biztosan azt hitte, hogy egy kezdő vagyok és hagyni fogom őt elmenni, miután meglátom az első szárnyát, de ez nem így működik. Senkit nem fogok könnyen elengedni, és különösen olyasvalakit nem, aki a bajnokságért harcol. Ahhoz korábban kell felkelnie, hogy egy ilyen kis egérlyukban megelőzzön” - nyilatkozta a francia, akinek kíméletlen manővereire Oliver Turvey is panaszkodott, a brit ugyanis azt mondja, több ütést is érzett autója hátulján az őt üldöző Vergne-től, és végül ezek vezettek ahhoz, hogy a hajrában a falba csapódott és elbukta a harmadik helyet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: