Mindezt a két fél a 2014/15-ös bajnoki idény jelenleg is zajló dupla záró fordulójának londoni helyszínén jelentette be ünnepélyes keretek között. Az általában jól értesült Autosport azt is tudni véli, hogy a Citroen már az idei év elején elkezdte kifejleszteni teljes elektromos hajtásláncát a Virgin Racing jövő évi autójához, beleértve a váltót, az invertert és a motort, és mostanra jócskán előrehaladtak a fejlesztési munkálatokkal.
A Citroen az elmúlt években a WRC-ben és a WTCC-ben is sikert sikerre halmozott, és a francia gyártó célja nem titkoltan az, hogy a Formula-E-ben is világbajnoki címig vigye. Azonban nem ez az egyedüli cél! „Abszolút azonosulni tudunk a Formula-E által közvetített értékekkel: az avantgárd technológiával és a szurkolókhoz való közelséggel. Nincs kétségem afelől, hogy ez a partneri együttműködés nemcsak a versenypályán lesz eredményes, de egyben katalizátorként hat majd a jövő elektromos hajtású autóinak kifejlesztésére is” – mondta el Yves Bonnefon, a DS elnök-vezérigazgatója.
A korábban csapatával az F1-be is elkalandozó Sir Richard Branson ehhez annyit fűzött hozzá: „Izgalommal tölt el, hogy a Virgin Racing élen járhat abban a kezdeményezésben, hogy a Formula-E-be bevonzza az autóipari nagyvállalatokat, annak érdekében, hogy az így kifejlesztett technológiákat idővel az utcai autókba is át tudjuk ültetni.”
Ha már eddig is sokan azt mondták, hogy a Formula-E a jövő, akkor ezek után vélhetően még többen fogják így gondolni, és az F1-nek egyre égetőbb szüksége lenne egy komolyabb mértékű feltámadásra, mivel az akár az utolsó szeget is jelentheti a száguldó cirkusz koporsóján, ha a Formula-E átveszi tőle a leginnovatívabb versenysorozat szerepét.