DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Formula-E

Di Grassi éppen kibírta a versenytávot és nyert

A berlini Tempelhof repülőtéren rendezett Formula-E versenyen csak az első hely sorsa nem forgott veszélyben egyetlen pillanatig sem, hátrébb azonban minden folyamatosan változott.

A rajttól a pole-ban álló Jarno Trulli még jól jött el, megtartotta első helyét az 1-es kanyarban, a következő előtt azonban elfékezte magát, szélesen fordult, a mögötte lesben álló Lucas di Grassinak pedig nem is kellett több, azonnal betette mellé az Audi Sport Abt autóját és az élre állt. Ugyanebben a kanyarban csapattársa, Daniel Abt megpördült és a mezőny végére került, amivel tönkre is tette versenyét.

Trulli egy ideig tartotta magát a második helyen, di Grassi azonban hatalmas léptekkel húzott el tőle, körönként több mint egy másodpercet adva neki, és így legalább ugyanennyit mindenki másnak is. Az állóvizet a hatodik körben a Trulli mögött haladó Sebastien Buemi zavarta meg, aki a FanBoost egyik birtokosaként ekkor élt is az extra teljesítménnyel, ennek segítségével pedig ő is elment az olasz mellett. Trulli kálváriája ekkor kezdődött: kiesett a ritmusból és szinte kanyarról kanyarra mentek el mellette a riválisok, így nagyon hamar a pontszerző helyeken kívül találta magát.

Dppi_03415006_094



A mezőnyben eközben előzésekkel tarkított kiélezett csaták alakultak ki. Nelson Piquet a 13. rajthelyén próbálva javítani fokozatosan lépegetett előre, eközben pedig autója energiájával is jobban gazdálkodott, mint bárki más, így bokszkiállását is egy körrel el tudta tolni a többiekhez képest.

Az autócserék során Jerome d’Ambrosio átugrotta Buemit a második helyért, aki ugyan a nyomában maradt a továbbiakban, de visszatámadni már nem tudott. Mögöttük Nick Heidfeld is a dobogóért harcolt, azt a pozíciót viszont csak egy pillanatra birtokolhatta, amikor bebújt Buemi mellé az egyik kanyarban, a svájci azonban résen volt és jobb kigyorsításával visszavette helyét.

A verseny második felében Piquet tovább folytatta felzárkózását, megelőzte a két Venturit és Loic Duval nyomába eredt, őt azonban már nem tudta elkapni a célig, így az ötödik helyen futott be, a leggyorsabb körért járó két ponttal is a zsebében.

A tabellát vezető di Grassi simán nyert, amivel tovább növelte előnyét, noha szerencséje is volt, hiszen pár pillanattal a kockás zászló elérése után megállt alatta az autó. Ezzel második győzelmét szerezte a szezonnyitó után. D’Ambrosio első dobogóját szerezte a sorozatban a második hellyel, Buemi pedig a pódium harmadik fokával gondoskodott róla, hogy ne szakadjon le túl sokkal a listavezető braziltól a pontversenyben.

A német Abt csapat megnyerte tehát hazai versenyét, de a Dragon Racing lett 2. és 4. helyével a hétvége legjobb csapata, miközben az eddig rendkívül balszerencsés Venturi is örülhet a 6-7. pozíciónak. Vergne a 8., Bird a 9., Liuzzi pedig 10. helyezettként az utolsó pontszerző lett.

A pole-ból startoló Jarno Trulli idővel az utolsó helyekre csúszott vissza, autója pedig a többieknél gyorsabban fogyasztotta az energiát, így az olasz az utolsó kör előtt a bokszba is hajtott, ezzel ő lett a verseny egyetlen kiesője.   

 

A verseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő
1 Lucas di Grassi Abt 48:18.980
2 Jerome D'Ambrosio Dragon 7.586
3 Sebastien Buemi e.dams 10.019
4 Loic Duval Dragon 11.094
5 Nelson Piquet Jr. China 11.561
6 Nick Heidfeld Venturi 20.632
7 Stephane Sarrazin Venturi 20.921
8 Jean-Eric Vergne Andretti 21.264
9 Sam Bird Virgin 21.641
10 Vitantonio Liuzzi Trulli 23.222
11 Nicolas Prost e.dams 24.188
12 Antonio Felix da Costa Aguri 24.383
13 Jaime Alguersuari Virgin 28.180
14 Scott Speed Andretti 28.735
15 Daniel Abt Abt 31.274
16 Karun Chandhok Mahindra 32.289
17 Charles Pic China 33.077
18 Salvador Duran Aguri 51.743
19 Bruno Senna Mahindra 53.843
20 Jarno Trulli Trulli +2 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: