Az elmúlt hetek egyik fontos témája volt a V10-es erőforrások esetleges visszatérése az F1-be, s az erről szóló diskurzusnak fontos táptalajt biztosított Mohammed Ben Sulayem FIA-elnök erről szóló nyilatkozata. A német Auto Motor und Sport most egy meglepő értesülést publikált, mely szerint nemcsak egyre komolyabban veszik a V10-es motorok visszatérésének tervét, de az egyik lehetséges forgatókönyv szerint akár teljesen törölhetik is a 2026-os szabályokat.
A lap szerint ebben az esetben a jelenlegi szabályrendszert további két évre meghosszabbítanák 2027-ig, mielőtt a Formula–1 2028-tól fenntartható üzemanyaggal működő V10-es motorokra térne át. Egy másik lehetőség szerint a 2026-os szabályokat az eredeti tervek szerint bevezetnék, de nem öt, hanem csupán három évig lennének érvényben, így 2029-ben visszatérhetne a V10-es motorformula.
Az F1-es Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján Max Verstappen is megkapta a kérdést azzal kapcsolatban, hogy örülne-e a V10-esek visszatérésének.
„Nem én döntök ebben, de a sport tiszta, nyers érzelme szempontjából a V10-es motorok sokkal jobbak, mint a jelenlegiek” – mondta Verstappen.
„Emlékszem, hogy amikor gyerekként itt jártam, akkor az a motorhang sokkal többet jelentett – még akkor is, ha maguk az autók a sebesség szempontjából elmaradtak a mostaniaktól. Az az érzés, amit a motortól kapunk, leírhatatlan a mostanihoz képest.”
Az utolsó kérdés pedig arról szólt, hogy vajon ha V10-es motorok lesznek, akkor tovább maradhat-e az F1-ben:
„Talán… igen. Az biztos, hogy izgalmasabbak a mostani motoroknál. Igen.”