Téma volt az Ausztrál Nagydíjat követően, hogy a Ferrari-debütálásáról mindössze egy ponttal távozó Lewis Hamilton és új versenymérnöke, Riccardo Adami között nem volt meg az összhang. Az olasz mérnök több alkalommal tanácsot akart adni Hamiltonnak – többek között a K1 beállítás használatát –, mire a hétszeres világbajnok rendre úgy válaszolt: „kérlek, bízd rám!” A sürgetés és frusztráltság érezhető volt Hamiltonon, aki azt is számon kérte, hogy nem tájékoztatták megfelelően az esőről.
A hétszeres világbajnok nem örül, hogy a versenymérnökkel való kezdeti kiforratlan kommunikációból hír lett. Ez jól érzékelhető a Sanghajban tett megszólalásán:
„Csak természetes, hogy mindenki eltúlozza a dolgot. Gyakorlatilag csak egy oda-vissza volt. Nagyon udvarias voltam, egy felvetést tettem. Azt mondtam, ’kérlek, bízd rám.’ Nem mondtam azt, hogy b… meg, nem szitkozódtam. Azon a ponton már nagyon küszködtem az autóval, és teljes mértékben ezekre a dolgokra kellett összpontosítanom” – mondta a Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján Hamilton.
„Még csak most ismerjük meg egymást. Nyilván együtt dolgozott már két világbajnokkal vagy többel is a múltban, és továbbra sincsenek problémák köztünk” – beszélt Adamiról, aki korábban Carlos Sainz és Sebastian Vettel mérnöke volt a Ferrarinál.
Verstappent hozta fel rossz példaként Hamilton
„Hallgassák meg mások rádiózását a mérnökeikkel, sokkal rosszabbak” – folytatta Hamilton azzal, hogy egyes versenyzők sokkal durvább hangnemet engednek meg maguknak. A világbajnok ezen is továbbment, Verstappent szó szerint említette.
„Ahogy Max beszél a mérnökével évek óta, amennyi gyalázkodást az a szegény ember kapott… És sosem írtok róla, de megírjátok a legapróbb részletet is, amit én az enyémmel beszélek” – minősítette sértőnek Max Verstappen időnkénti kommunikációs stílusát Gianpiero Lambiasével: vélhetően ennek a történetnek lesz még folytatása.
Bonningtonnal évek alatt alakult ki az összhang
A melbourne-ihez hasonló ingerültség nem volt jellemző Lewis Hamilton rádiós kommunikációjára a Mercedesnél akkori versenymérnökével, Peter Bonningtonnal. A brit azonban emlékeztetett rá, „Bonóval” több mint egy évtizeden át dolgoztak együtt, így a versenymérnök már ösztönösen tudta, mikor mennyi információt érdemes átadni.
„Bonóval a kapcsolat évek alatt alakult ki, rengeteg idő kellett, hogy megismerjük egymást, mert ő is dolgozott más versenyzőkkel, akiknek más mennyiségű információra volt szükségük. Ezt próbálgatással, hibákon keresztül lehet megtanulni, a végére pedig összecsiszolódunk” – magyarázta.
„Riccardo és én szuperül kijövünk, ez még csak az első versenyünk volt, először kellett a pilótafülkébe dobálnia az infókat, és kilencven százalékban tökéletesen megbirkóztunk vele. Utólag megbeszéltük, hogy erre van szükségem, erre pedig nincs. Semmi probléma, legközelebb máshogyan csináljuk” – beszélt arról, hogy a kiragadott eseteket leszámítva gördülékenyen ment a kommunikáció, javulás pedig már Kínában is várható lesz.
„Minden versenyző különböző mértékű információt igényel. George (Russell) például szereti a sok infót, legalábbis így volt, amikor vele versenyeztem. Nekem nem kell sok infó, mert néha túl tud terhelni” – magyarázta Hamilton, hogy minden versenyző más, ezért elengedhetetlen az összehangolódási fázis egy új mérnökkel.