Játssz a Formulával és nyerd meg szezonindító lapszámunkat!
https://formula.hu./parc-ferme/39134
A tavalyi szezonhoz hasonlóan idén is elindult a Formula.hu F1-es tippjátéka, amelyet (annak részleteivel, szabályzatával, lebonyolításával együtt) ezen a linken találtok: https://formula.hu/tippjatek
A soron következő Kínai Nagydíjra pedig nyereményjátékot hirdetünk: aki a legtöbb pontot szerzi az előttünk álló hétvégére leadott tippjeivel a Formula bajnokságában, az megnyeri az Autósport és Formula szezonindító lapszámát!
A magazinról bővebben itt olvashattok: https://formula.hu/f1/2025/03/11/afm-marcius-kezdodik-a-2025-os-f1-es-szezon
Játékra fel!
Több F1-es csapat felszerelése is késve érkezett meg Sanghajba
https://formula.hu./parc-ferme/39133
A RacingNews365 és a Motorsport is arról számolt be, hogy logisztikai nehézségei adódtak a Formula-1-nek a felszerelések eljuttatásával a Kínai Nagydíj helyszínére. Utóbbi lap úgy tudja, hogy legalább négy csapat – név szerint a McLaren, a Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin – szembesült járatkéséssekkel Melbourne-ből Sanghajba, így az alakulatok csak szerda késő délután kapták meg a csomagjaikat a pályán. Az FIA emellett azt is jelezte a csapatoknak, hogy a hivatalos gumiszállítónak, a Pirellinek is hasonló nehézségei adódtak.
Mindezek miatt az FIA engedményt tett a csapatoknak az F1-es Kínai Nagydíj hétvégéjére: csökkentették a szerda éjszakai „kijárási tilalom” (amikor nem dolgozhatnak a csapattagok az autón vagy bármi máson a paddockban) időtartamát, hogy időben elkészülhessenek az előkészületekkel. Azt az FIA és a Motorsportnak nyilatkozó egyik csapattag is megerősítette: mivel még másfél nap van az első és a sprintformátum miatt egyetlen pénteki szabadedzés kezdetéig, nem aggódnak amiatt, hogy a járatkésések esetleg érinteni fogják a hétvége menetrendjét.
fotó: DPPI
„Furcsán választanak pilótát…” – Brown a Red Bull Tsunoda-mellőzéséről
https://formula.hu./parc-ferme/39132
Az F1-es Ausztrál Nagydíjon és főleg annak időmérőjén nyújtott teljesítmények alapján nem érzi a McLaren elnök-vezérigazgatója, hogy a Red Bull miért nem Yuki Tsunodára szavazott Liam Lawson helyett. Míg az új-zélandi már a Q1-ben kiesett a kvalifikáción, a futamon pedig autót tört és kiesett, addig a japán az ötödik lett a Racing Bulls színeiben, s a versenyen is jó úton haladt az ötödik-hatodik hely felé, ám a visszatérő esőben túl sokáig halasztották az intermediate gumikra váltást, így végül kicsúszott a top 10-ből – amiért Laurent Mekies csapatvezető elnézést is kért Tsunodától.
Zak Brown mindenesetre nem hagyta kihasználatlanul az alkalmat, hogy Tsunoda remeklése kapcsán odaszúrjon a riválisnak: „Úgy gondolom, nagyon izgalmas év lesz ez. Yuki remek munkát végzett, valószínűleg ő az a srác, akinek a Red Bullban kellene ülnie az alapján, ha megnézzük, hogyan teljesített. De úgy fest, furcsa döntéseket hoznak a pilóták kiválasztásánál” – fogalmazott a Sky Sports F1-nek nyilatkozva Melbourne-ben. A Racing Bulls sportigazgatója, Alan Permane egyébként még az évadnyitó előtt beszélt arról, hogy továbbra is céljuk, hogy Tsunodát Red Bull-üléshez juttassák, s úgy érzi a szakember, hogy ha a pilóta jól teljesít, nem látja okát, hogy ez miért ne történjen meg.
Thaiföld miniszterelnökével tárgyalt a bangkoki F1-es futamról Domenicali
https://formula.hu./parc-ferme/39131
Mint arról néhány napja már beszámoltunk, azt tervezte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után a Formula-1 nemrég 2029 végéig hosszabbító elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali, hogy Thaiföldre utazik, hogy ott egyeztessen egy esetleges bangkoki verseny megrendezéséről. Thaiföld egy ideje már érdeklődik az F1-es futamrendezés iránt, az utóbbi hónapokban a legnagyobb esélyessé lépett elő – az afrikai kontinsensen bejelentkező Ruanda és Dél-Afrika mellett – arra, hogy a közeljövőben csatlakozzanak a versenynaptárhoz. A szándékukat pedig jól mutatja, hogy az ország miniszterelnökével tudott leülni Domenicali:
„Örömömre szolgált, hogy ma találkozhattam Paetongtarn Shinawatrával, Thaiföld miniszterelnökével és a csapatával, akikkel átbeszéltük a lenyűgöző terveiket arról, hogy versenyt rendeznének Bangkokban. Várom, hogy folytassuk az egyeztetéseinket a következő hetekben és hónapokban” – fogalmazott egy rövid kommünikében az F1 első embere a lentebbi közös fotó kíséretében.
2026-ban egyébként a Madring nevet kapó vadonatúj madridi utcai pálya érkezik új helyszínként az F1-be, míg Zandvoort az utolsó nagydíját fogja rendezni, Spa pedig rotációs szerződést írt alá nemrég – igaz, egy pálya még biztosan kikerül jövőre a körforgásból, hiszen a jelenlegi 24 forduló a maximum.
Akár minden évben rendezhet szezonindító show-t az F1
https://formula.hu./parc-ferme/39130
Egy hónappal ezelőtt a londoni O2 Arénában tartott nagyszabású show-val indította be a 2025-ös szezonját a Formula-1, az eseményen leplezte le mind a tíz istálló az idei autófestését is. A rendezvény emellett az F1 75. születésnapját is hivatott volt megünnepelni, emiatt felmerül a kérdés, hogy a jövőben évi rendszerességgel kerül-e sor majd hasonlókra. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója szerint elképzelhető:
„Úgy gondolom, nagy siker volt” – fogalmazott az F1 75 elnevezésű esemény kapcsán Domenicali a Formula1.com honlapon. „Megmutattuk a platformunkat, emellett meggyőztük a szkeptikusabbakat, hogy az F1-nek nagyban kell gondolkodnia. Hogy minden évben lesz-e ilyen, azt meg kell beszélnünk. Egyértelműen komoly az érdeklődés különböző promóterek részéről a világ különböző tájairól, akik szeretnék, hogy úgy mondjam, ezt egy 25. nagydíjnak tekinteni, amellyel elindtjuk a szezont. Nagyon-nagyon hamar döntést fogunk hozni.”
Ebben sokkal jobb a McLaren Marko szerint
https://formula.hu./parc-ferme/39128
A Red Bull tanácsadója az Ausztrál Nagydíjat követően kiemelt egy kulcsfontosságú területet, melyben sokkal jobbnak érezte a futamgyőzelmet begyűjtő McLarent, Helmut Marko egyben javulásra sürgette a csapatát.
Marko előbb a melbourne-i futam alakulásáról beszélt a német Skynak, aztán kitért a szempontjukból problémás területre is: „Örültünk a biztonsági autónak, mert a verseny előrehaladtával láttuk, hogy erőteljes gumikopásunk van. Ahhoz, hogy valódi esélyünk legyen, több esőre lett volna szükség, de nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel. Rendkívül szoros volt, összességében azt kell mondanom, hogy nagyszerű verseny van mögöttünk.”
„A McLaren egyszerűen jobb a gumikezelés szempontjából. Ezt már láttuk a hosszú etapokon, láttuk Bahreinben, és ez az a terület, amin még keményen kell dolgoznunk” – tette hozzá Marko.
Különös válaszok: „Sokkolóan rossz” Verstappen és Russell kapcsolata!
https://formula.hu./parc-ferme/39129
A szezonnyitó F1-es Ausztrál Nagydíj utáni sajtótájékoztatón két különös kérdés is zavarba ejtette a résztvevőket. Előbb Max Verstappennek és George Russellnek vetették fel, hogy sikerült-e rendbe hozni a kapcsolatukat – annak alapján, hogy a futamgyőztes Norris érkezése előtt elbeszélgettek egymással. Pár másodperc zavar után Verstappen faarccal felelt:
„Nem, még mindig sokkolóan rossz” – válaszolta, majd elnevette magát és pár másodperc múlva megadta a rendes választ is: „Úgy értem, teljesen rendben van” – mondta, amit Russell is megerősítette: „Ahogy mondja.”
A másik kérdés arra vonatkozott, hogy rosszul érezték-e magukat a versenyzők attól, hogy safety car mögött ugyan, de közvetlenül egy munkagép és sportbírók mellett kellett elhaladniuk, és inkább piros zászlót kellett volna lengetni szerintük – a válaszok pedig arra tekintettel is érdekesek, hogy a versenyen nem is egy pilóta hibázott úgy, hogy nem versenytempóban haladt a mezőny:
LN: Nem éreztem rosszul magam.
MV: Igen, szerintem rendben volt. Úgy értem, ha safety car mögött beleütközöl, akkor igazán hülye vagy.
LN: Akkor nem kéne az F1-ben lenned.
„Max is így kezdett tavaly, aztán…” – Brown
https://formula.hu./parc-ferme/39127
Győzelemmel és meggyőző tempóelőnyt mutatva indította a 2025-ös Formula-1-es szezont a McLaren az Ausztrál Nagydíjon, amely akár kettős sikert is arathatott volna, ha Oscar Piastri nem hibázik a futam hajrájában visszatérő esőben. Az egyértelműen pozitív kép ellenére azonban a wokingiak elnök-vezérigazgatója, Zak Brown óvatosságra int, elsősorban Max Verstappen és a Red Bull tavalyi évközi visszaesését felhozva példaként:
„Ez egyetlen pálya, egyetlen verseny volt” – nyilatkozta Brown a Sky F1 kameráinak. „Nézzük meg, mi történik jövő héten Kínában. Nagyon erősen kezdjük a szezont, de láttuk tavaly, hogy Max megnyerte az első hat vagy hét futamot [valójában az első ötből négyet – a szerk.], aztán viszont kisebb ínség várt rá. Szóval szerintem csak csinálunk tovább, amit csinálunk.”
A remek kezdés ellenére Brown jelezte, hogy a McLaren nem lassít a fejlesztésekkel – márpedig azon a téren eddig is erősek voltak: „Határozottan nagyon gyors autóval rendelkezünk. De látjuk, milyen gyorsan változnak a dolgok ebben a sportban, szóval tovább kell fejlesztenünk. Ebben végzett lenyűgöző munkát mindenki a McLarennél az utóbbi néhány évben.”
fotó: F1
Kettős Porsche-diadal a sebringi 12 óráson, Tandy ismét történelmet írt
https://formula.hu./parc-ferme/39126
A hétvégén rendezték a tengerentúli sportautós széria, az IMSA második fordulóját, a sebringi 12 órás versenyt, amelynek ugyan a daytonai nyitányhoz hasonlóan a #24-es BMW vághatott neki a pole-ból Dries Vanthoort köre révén, a győzelmet viszont ezúttal is a Porsche #7-es egységének legénysége, azaz Nick Tandy, Felipe Nasr és Laurens Vanthoor zsebelte be.
A győzelemről döntő manővert bő két órával a vége előtt mutatta be Tandy a #31-es Whelen Cadillac ellen, az említett pilóta pedig ismét történelmet írt, hiszen azzal, hogy korábban megnyerte a Le Mans-i 24 órást, néhány hete pedig Daytonában is győzött, teljesítette az endurance-versenyzés „tripla koronáját”, méghozzá tizedik versenyzőként (Hans Herrmann, Jackie Oliver, Hurley Haywood, A. J. Foyt, Al Holbert, Andy Wallace, Mauro Baldi, Marco Werner és Timo Bernhard után) – azok után, hogy az előző diadala révén pedig azt mondhatta el magáról, hogy a négy nagy egynaposon (Le Mans, Daytona, Spa, Nürburgring) is nyerni tudott. A #7-es Porsche triója amúgy arra is esélyes, hogy akár egy éven belül elérje ezt, amennyiben júniusban a WEC keretein belül megnyerik Le Mans-t, erre pedig még soha senki nem volt képes.
A Sebringben 2008 óta először német gyártó és a Penske is egyébként kettes győzelmet aratott a félnapos viadalon, hiszen a Kevin Estre, Matt Campbell, Mathieu Jamines #6-os hármas végzett végül másodikként, míg az abszolút dobogót a Meyer Shank Racing #93-as Acurája (Alex Palou, Nick Yelloly, Renger van der Zande) tette teljessé.
Bearmant az ág is húzza: csak a bokszutcából startolhat
https://formula.hu./parc-ferme/39125
Csak a bokszutcából vághat neki a Formula-1-es évadnyitó Ausztrál Nagydíjnak az eddig borzalmas hétvégét teljesítő Oliver Bearman. A Haas ugyanis módosította a felfüggesztés beállításait szombatról vasárnapra, ezzel megsértették a parc fermé-szabályt, ez pedig automatikusan bokszutcai startot jelent a britnek. Amivel persze nem sokat veszít Bearman, hiszen eleve az utolsó pozícióba kvalifikálta magát.
Bearman eddig szinte értékelhetetlen hétvégét fut Melbourne-ben: már az első szabadedzésen autót tört, ami miatt ki kellett hagynia a második tréninget, majd az FP3 legelején újabb balesetet szenvedett, az időmérőn pedig váltóhiba miatt már a Q1-ben kiesett az utolsó helyen.
Az F1-es Ausztrál Nagydíj teljes rajtrácsa ide kattintva böngészhető, a futam a tervek szerint magyar idő szerint vasárnap hajnali 5 órakor startol.
Hamilton: Fogalmam sincs, hol az esőkapcsoló
https://formula.hu./parc-ferme/39124
A nyolcadik helyről kezdi meg első ferraris F1-es nagydíját Lewis Hamilton, aki holnap új élményekkel gazdagodhat, hiszen először vezetheti esőben a Scuderia autóját, ha hihetünk az előrejelzéseknek. Az időmérőt követően a hétszeres világbajnok tréfásan úgy nyilatkozott, hogy azt sem tudja, hogy kell esős üzemmódra kapcsolni az SF-25-öst:
„Még soha nem vezettem ezt az autót esőben. Őszintén szólva azt sem tudom, hol van pontosan az esőkapcsoló, és azt sem, melyik gombokat kell majd megnyomnom holnap. Szóval ez újdonság lesz” – mondta a brit, aki komolyabbra fordítva arra is kitért, hogyan zajlik az adaptációs folyamata: „Ez apránként történik. Szerintem jó munkát végeztünk az előrelépés terén. Ám ha már van tapasztalatod egy autóval, akkor, ha egy problémával bejössz a bokszba, meg tudod mondani, hogy milyen irányba akarsz változtatni.”
„Most viszont nem tudom, melyik eszközt kell használnom” – fejtegette Hamilton. „Így most először teljes mértékben az mérnökeimre vagyok utalva, akik remek munkát végeznek. De korábban én mondtam meg nekik, hogy ezt vagy azt a beállítást akarom, most viszont erre egyáltalán nincs lehetőségem.”
A csapatrádióban szabad káromkodni, kivéve…
https://formula.hu./parc-ferme/39123
Az FIA a szezonnyitó F1-es Ausztrál Nagydíj előtt tisztázta, a versenyzők milyen szituációban kaphatnak pénz- (és adott esetben súlyosabb) büntetést káromkodásért a januárban bevezetett új „szankciós lista” alapján.
Sajtóbeszámolók szerint a szövetség közlése értemében a tiltás a sajtótájékoztatókra és a televíziós interjúkra vonatkozik, a csapatrádiós üzenetekre viszont nem – kivéve abban az esetben, ha kimondottan a sportfelügyelőket vagy más tisztviselőket (például a versenyigazgatót) támadja a versenyző az adott megnyilatkozással.
Az F1-ben még várat magára az első káromkodás miatti büntetés, a WRC-ben viszont már láthattunk egy ilyen szankciót: Adrien Fourmaux azt követően „szólta el magát”, hogy másodpercekkel egy szakasz vége után az orra alá dugtak egy mikrofont. 10 ezer eurója bánta.
Bortoleto: Remélem, Helmut Marko is megnézi a köridőket!
https://formula.hu./parc-ferme/39122
Miután Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója egy interjúban „B-versenyzőnek” nevezte a Sauber igazolását, akit intelligensnek tart, de sebességében kételkedik, Gabriel Bortoleto kijelentette: pályán mutatott eredményeivel fogja bebizonyítani, hogy Marko tévedett.
A bizonyítás első körére nem is kellett sokat várni, Bortoleto már legelső F1-es időmérőjén helyt állt: Andrea Kimi Antonellit megelőzve a Q2-be jutott, ahol a 15. végzett: egyetlen újoncként tudta legyőzni csapattársát, a rendkívül tapasztalt Nico Hülkenberget.
„Remélem, ő is megnézi majd a mai köridőket, de ahogy korábban is mondtam, és még mindig tartom magam, a véleménye nem fog az életemen változtatni. Remélem, hogy idővel bebizonyítom, tévedett” – szúrt oda Markónak az újonc. „Talán a mai volt ennek a kezdete. Ahogy mondtam, tartom a véleményem. Mindenkinek lehet véleménye, nehéz a szalagcímek közé kerülni, de biztos vagyok benne, hogy idővel bizonyítani fogom, tévedett.”
„Nem könnyű egy ilyen pályán, sok tapasztalt versenyző és világbajnok is megforgott” – mondta a 2024-es Formula-2-es bajnok Bortoleto időmérőjéről. A Q1-ben ő is bemutatott egy forgást, innen sikerült továbbjutó helyre kapaszkodnia. „Hibáztam, és először nem volt biztos, hogy az autó a pályán marad. Tudtam, hogy előrébb is végezhetek, akár Q3-ba juthatok, de nehéz volt ma, és azt hiszem, az autóban sem volt meg a tempó. Ezért kicsit túlerőltettem. A Q1-es szereplésnek azonban nagyon örülök, így is erős eredmény volt, és erős első időmérő F1-es karrieremben.”
Fotó: Stake F1 Team
„Az F1-nek égető szüksége volt Verstappenre” – Briatore
https://formula.hu./parc-ferme/39121
Flavio Briatore szerint nincs igazuk azoknak a rajongóknak, akik az agresszív stílusa miatt kritizálják Max Verstappent, az Alpine olasz tanácsadója három korábbi világbajnokhoz hasonlította a holland versenyzőt: „Michael Schumacherre, Fernando Alonsóra és Ayrton Sennára emlékeztet” – mondta Briatore a Sport.de-nek.
„Mindenki kritizálja ezt a srácot a látványos vezetési stílusa miatt. Ez marhaság! Új energiát hozott a sportba, az F1-nek égető szüksége volt egy új sztárra.”
Briatore ezt követően további párhuzamot vont Verstappen, illetve Schumacher és Senna között: „Michael egyszer éppen Sennával készült összebalhézni. Egy németországi teszt során Senna megragadta őt a gallérjánál fogva. Azt mondta neki, hogy ő a világbajnok, és Michaelnek több tiszteletet kellene mutatnia. Michaelt ez nem érdekelte. Ő maga is tiszteletet akart, ezért vezetett olyan agresszívan. Csak így lehet valaki világbajnok.”
Marquez évtizedes körrekordot döntött meg, Bagnaia elesett
https://formula.hu./parc-ferme/39120
Két héttel a thaiföldi nyitány után az egy év kihagyást követően visszatérő Termas de Rio Hondóban versenyez a hétvégén a MotoGP, amely számára két edzés volt a menü pénteken. Marc Marquez pedig ott folytatta, ahol Buriramban abbahagyta: mindkét gyakorláson a leggyorsabb volt, a Q2-es helyekről döntő délutáni tréningen futott 1:37,295-ös ráadásul új körrekord: a spanyol saját 11 éves csúcsát adta át a múltnak – igaz, elsőként Marco Bezzecchi javította meg azt az Apriliával. Az olasz végül amúgy csak negyedik lett, Fabio di Giannantonio és Alex Marquez férkőzött még be elé, azaz három Ducati zárt az élen.
Az első négyest a másik három márka egy-egy képviselője követte a sorban a KTM-es Brad Binder, a yamahás Alex Rins és a hondás Johann Zarco révén, sőt előbbi kettő csapattársa, Fabio Quartararo és Pedro Acosta jött utánuk – annak ellenére, hogy a franciának eleinte műszaki gondjai voltak, míg a spanyol a leintés után elesett. Francesco Bagnaia viszont még az utolsó percekben bukott, de végül így is megúszta, hogy ismét kicsússzon pénteken a top 10-ből, épp a tizedik helyen kvalifikálta magát a másnapi időmérő második szakaszába.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Marc Márquez | Ducati | 1'37.295 | |
2. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'37.430 | 0.135 |
3. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'37.496 | 0.201 |
4. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'37.510 | 0.215 |
5. | Brad Binder | KTM | 1'37.546 | 0.251 |
6. | Alex Rins | Yamaha | 1'37.591 | 0.296 |
7. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'37.685 | 0.390 |
8. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'37.818 | 0.523 |
9. | Pedro Acosta | KTM | 1'37.827 | 0.532 |
10. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'37.834 | 0.539 |
11. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'37.855 | 0.560 |
12. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'37.931 | 0.636 |
13. | Joan Mir | Honda | 1'37.975 | 0.680 |
14. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'38.058 | 0.763 |
15. | Luca Marini | Honda | 1'38.136 | 0.841 |
16. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'38.315 | 1.020 |
17. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'38.347 | 1.052 |
18. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'38.649 | 1.354 |
19. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'38.651 | 1.356 |
20. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'38.746 | 1.451 |
21. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'38.785 | 1.490 |
22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'39.076 | 1.781 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bangkoki F1-es futamról egyeztet Domenicali – de vannak más érdeklődők is
https://formula.hu./parc-ferme/39119
Jövő héten Thaiföldre utazik a Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali, hogy egy esetleges bangkoki verseny rendezéséről egyeztessen. A thaiföldi kormány részéről egy ideje már lehet hallani, hogy utcai futamot rendeznének Bangkokban, sőt az elmúlt hetekben az is felröppent pletykaként, hogy az ország akár el is engedné a MotoGP-nagydíjat, amelyet a burirami pályán rendeznek, az F1 érdekében. A nemrég plusz öt évre hosszabbító Domenicali azonban más potenciális jelentkezőkről is beszélt a Sky Sports F1-nek nyilatkozva:
„Úgy gondolom, a jó dolog, amit az elmúlt néhány évben csináltunk, hogy azokra a területekre koncentráltunk, amelyekről hisszük, hogy a Formula-1 jövőjét jelentik. Rengeteg figyelmet kapunk a világ más tájairól. És amúgy a melbourne-i futam vége után elmegyek Bangkokba, ahol potenciális érdeklődés van a kormány részéről, hogy valamit fejlesszenek ott. Vannak más helyek Európában is, és mint tudjátok, vannak érdeklődők Afrikában és Dél-Amerikában is.”
Ami a Domenicali által említett helyszíneket illeti: Afrikában kvázi versenyt fut Ruanda és Dél-Afrika a nagydíjrendezésért, Dél-Amerikában a Franco Colapinto-hatás után cikkeztek Argentína esetleges visszatéréséről, míg Európa kapcsán időről időre felmerül Németország és Franciaország potenciális érdeklődése. Az biztos, hogy az F1 a jelenlegi 24 futamos maximumot tartaná, jövőre viszont érkezik a Madring nevet kapó új utcai pálya Madridban – igaz, Imola és Mexikóváros szerződése az idei évben lejár, Zandvoort biztosan nem hosszabbít 2026 utánra, Spa pedig rotációs megállapodást írt alá, így azért lehet hely a naptárban új pályák számára.
fotó: DPPI
Sajtó: Érdeklődött Verstappennél a McLaren?
https://formula.hu./parc-ferme/39118
A De Telegraaf értesülései szerint a McLaren nemrég érdeklődött Max Verstappen szerződési helyzetéről.
A holland lap szerint a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown megvizsgálta annak lehetőségét, hogy a négyszeres világbajnokot szerződtessék a Red Bulltól.
Brown maga is megerősítette a megkeresést, de ragaszkodik ahhoz, hogy pusztán információszerzésről volt szó. A McLaren és Verstappen közötti konkrét tárgyalások sosem valósultak meg, így a wokingi székhelyű csapatnál jelenleg két pilóta is hosszú távú szerződéssel rendelkezik.
Lando Norrisnak legalább 2028 végéig van szerződése a McLarennel, míg Oscar Piastri a hazai futam előtt írta alá új, többéves szerződését.
fotó: McLaren
F2: Prema-pole a szezonnyitó időmérőn
https://formula.hu./parc-ferme/39117
A Formula-3 után a Formula-2 pilótái is kigurultak a pályára Melbourne-ben a széria idei első időmérőjére. Az újoncokkal és ismerősen csengő nevekkel teli mezőny leggyorsabbja az első negyedóra után a regnáló F3-as bajnok, Leonardo Fornaroli volt az Invicta volánja mögött, őt a Prema szintén az F3-ból fellépett pilótája, Gabriele Mini követte. A harmadik helyen az a Jak Crawford állt ekkor, aki az egyike volt annak a néhány versenyzőnek, akik már a szezon kezdete előtt rajthelybüntetést kaptak a hétvégi futamokra. Arról, hogy ez hogyan volt lehetséges, itt írtunk bővebben.
Az utolsó percekben folyamatosan javultak az időeredmények: először a már rutinosnak számító Victor Martins ugrott az élre, Crawford is javított a második helyre. Hamarosan Mini taszította le az élről Martins-t a Premával, miközben csapattársa, a másik premás Sebastian Montoya szenvedett, csupán a mezőny második felében kullogott.
A gumik nem bírták az időmérő végéig, a többség nem tudott javítani a harmadik szektorban utolsó próbálkozásaik során, így az olasz Alpine-junior maradt az élen, és ő kezdheti majd a pole-pozícióból a főfutamot – hacsak idő közben nem büntetik meg feltartás miatt, jelenleg is vizsgálják az esetet. Így aztán a második Martins még reménykedhet. Montoya épphogy lemaradt a fordított rajtrácsos pole-pozícióról, de végül csak a 11. lett, így Fornaroli kezdheti majd az élről a sprintfutamot. A Red Bull akadémistája, Arvid Lindblad csupán a 14. helyen végzett.
A Formula-2 melbourne-i időmérőjének végeredménye:
Hely | Pilóta | Csapat | Idő | Hátrány | ![]() |
1 | Gabriele Mini | Prema Racing | 1:29.286 | ||
2 | Victor Martins | ART Grand Prix | 1:29.400 | 0.114 | |
3 | Jak Crawford | DAMS Lucas Oil | 1:29.587 | 0.301 | |
4 | R.Verschoor | MP Motorsport | 1:29.650 | 0.364 | |
5 | Alex Dunne | Rodin Motorsport | 1:29.802 | 0.516 | |
6 | Roman Staněk | Invicta Racing | 1:29.835 | 0.549 | |
7 | Dino Beganovic | Hitech TGR | 1:29.851 | 0.565 | |
8 | Luke Browning | Hitech TGR | 1:29.867 | 0.581 | |
9 | Joshua Duerksen | AIX Racing | 1:29.938 | 0.652 | |
10 | L.Fornaroli | Invicta Racing | 1:29.948 | 0.662 | |
11 | S.Montoya | Prema Racing | 1:30.013 | 0.727 | |
12 | Ritomo Miyata | ART Grand Prix | 1:30.017 | 0.731 | |
13 | Kush Maini | DAMS Lucas Oil | 1:30.058 | 0.772 | |
14 | Arvid Lindblad | Campos Racing | 1:30.089 | 0.803 | |
15 | Sami Meguetounif | Trident | 1:30.239 | 0.953 | |
16 | Pepe Martí | Campos Racing | 1:30.271 | 0.985 | |
17 | Amaury Cordeel | Rodin Motorsport | 1:30.352 | 1.066 | |
18 | R.Villagómez | Van Amersfoort Racing | 1:30.656 | 1.370 | |
19 | Oliver Goethe | MP Motorsport | 1:31.308 | 2.022 | |
20 | John Bennett | Van Amersfoort Racing | 1:31.406 | 2.120 | |
21 | Cian Shields | AIX Racing | 1:31.516 | 2.230 | |
- | Max Esterson | Trident | - | ||
![]() |
Egy szürreális bakit és a McLaren-junior balesetét hozta az F3 időmérője
https://formula.hu./parc-ferme/39116
A Formula-1 mellett a juniorkategóriák számára is megkezdődött a 2025-ös szezon Ausztráliában. A Formula-3 újoncokkal teletűzdelt mezőnye gurult ki először a pályára a széria időmérőjére, amelyet nem úsztak meg piros zászló nélkül: pár perccel a kvalifikáció vége előtt a McLaren-junior Brando Badoer – a korábbi F1-es versenyző Luca Badoer fia – hibázott, és tette háttal a falba a Premát.
A hátralévő pár percben sem folytatódhatott zavartalanul a körözés. Először Theophile Nael csapata, a Van Amersfoort Racing bakizott egy hatalmasat, ugyanis rajtahagytak a pilóta autóján egy hűtőberendezést, és így engedték vissza a pályára. Majd Christian Ho autója állt le a pályán, piros zászlós megszakítást okozva, amely után már nem folytatták a kvalifikációt.
Végül a Trident sajátította ki az első két helyet: Rafael Camara szerezte meg a pole-pozíciót, mögötte Noah Stromsted zárt. Nael a VAR buta hibája ellenére is jól járt, ugyanis maradt a harmadik helyen. A Formula-3 hétvégéje magyar idő szerint szombat hajnali 1:15-kor folytatódik majd a sprintfutammal, amelyet az M4 Sport élőben közvetít.
A Formula-3 melbourne-i időmérőjének végeredménye:
Hely | Pilóta | Csapat | Idő | Hátrány | ![]() |
1 | Rafael Câmara | Trident | 1:34.999 | ||
2 | Noah Stromsted | Trident | 1:35.128 | 0.129 | |
3 | Théophile Naël | Van Amersfoort Racing | 1:35.566 | 0.567 | |
4 | Nikita Bedrin | AIX Racing | 1:35.770 | 0.771 | |
5 | Tim Tramnitz | MP Motorsport | 1:35.825 | 0.826 | |
6 | Charlie Wurz | Trident | 1:35.839 | 0.840 | |
7 | T.Inthraphuvasak | Campos Racing | 1:35.924 | 0.925 | |
8 | Ugo Ugochukwu | Prema Racing | 1:36.038 | 1.039 | |
9 | M.K.Stenshorne | Hitech TGR | 1:36.119 | 1.120 | |
10 | Roman Bilinski | Rodin Motorsport | 1:36.125 | 1.126 | |
11 | Matías Zagazeta | DAMS Lucas Oil | 1:36.232 | 1.233 | |
12 | Santiago Ramos | Van Amersfoort Racing | 1:36.268 | 1.269 | |
13 | Josh Dufek | Hitech TGR | 1:36.292 | 1.293 | |
14 | A.Giusti | MP Motorsport | 1:36.336 | 1.337 | |
15 | Louis Sharp | Rodin Motorsport | 1:36.344 | 1.345 | |
16 | Nikola Tsolov | Campos Racing | 1:36.490 | 1.491 | |
17 | L.Van Hoepen | ART Grand Prix | 1:36.655 | 1.656 | |
18 | Callum Voisin | Rodin Motorsport | 1:36.669 | 1.670 | |
19 | Brando Badoer | Prema Racing | 1:36.702 | 1.703 | |
20 | Noel León | Prema Racing | 1:36.742 | 1.743 | |
21 | F.J.Sagrera | AIX Racing | 1:36.818 | 1.819 | |
22 | James Wharton | ART Grand Prix | 1:36.988 | 1.989 | |
23 | Christian Ho | DAMS Lucas Oil | 1:37.181 | 2.182 | |
24 | Mari Boya | Campos Racing | 1:37.426 | 2.427 | |
25 | Tuukka Taponen | ART Grand Prix | 1:37.574 | 2.575 | |
26 | Gerrard Xie | Hitech TGR | 1:37.819 | 2.820 | |
27 | I.F.Domingues | Van Amersfoort Racing | 1:38.117 | 3.118 | |
28 | N.Marinangeli | AIX Racing | 1:38.786 | 3.787 | |
29 | Nicola Lacorte | DAMS Lucas Oil | 1:49.362 | 14.363 | |
30 | B.del Pino | MP Motorsport | 1:36.971 | 1.972 | |
![]() |
![]() |
Videó: Megérkezett az F1 című film első igazi előzetese
https://formula.hu./parc-ferme/39115
A 2025-ös szezon előestéjén debütált a szimplán F1 címet viselő mozifilm első teljes trailere: eddig csupán két rövid ízelítőt láthattunk az alkotásból, alább viszont mutatjuk az első hosszabb előzetest. A film a fiktív APXGP csapat két pilótájáról, a fiatal Joshua Pearce-ről (Damson Idris) és a visszavonulásából visszatérő veterán Sonny Hayesről (Brad Pitt) szól, de feltűnnek a tényleges mezőny tagjai – és pályái – is. Az F1 a tervek szerint június végén kerül a mozikba.
Mikor lesz pénteken a két F1-es szabadedzés?
https://formula.hu./parc-ferme/39114
Pénteken elrajtol az F1-es szezon Melbourne-ben, viszont az időeltolódás miatt nagyon korán kell felkelnie annak, aki élőben szeretné nézni az eseményeket.
Pénteken 2:30-kor kezdődik az első, és 6:00-kor a második szabadedzés, amelyeket az M4 Sport élőben közvetít.
A hétvége teljes programja itt megtekinthető!
fotó: F1