DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 21. péntek
F1

„A Red Bull sosem volt ekkora előnyben, minden versenyt megnyerhetnek” – Russell újra a McLarenről

Úgy tűnik, George Russell ráállt a McLarenre: Ausztráliához hasonlóan Kínában, a médianapon is a címvédők óriási előnyét illusztrálta. Hibákban és hidegben bízhatnak a többiek.

Még a 2022-es és 2023-as szezon Red Bullja sem volt akkora előnyben soha, mint a 2025-ös McLaren – ezt állítja egyetlen lefutott nagydíj után George Russell. A brit már Ausztráliában, az első időmérőt követően olyan kijelentést tett, hogy „a valakinek hat tized előnye van a szezon kezdetén, azt a hat tizedet senki nem fogja ledolgozni egy év alatt”, valamint „akkora előnyük van, hogy le is állhatnának a fejlesztéssel és teljes mértékben 26-ra állhatnának át.”

A Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján Russell folytatta a McLaren előnyére irányuló sajtókampányt, hasonló gondolatokat ismételgetve, mint Melbourne-ben, kiemelve, hogy a McLaren akár minden nagydíjat megnyerhet. (Ez sem új motívum Russelltől: ugyanezt mondta 2023 első nagydíja után a Red Bullról: akkor Verstappenék mindössze egyetlen futamon nem győztek a teljes szezon folyamán.)

„Úgy gondolom, az autójuk képes arra, hogy megnyerjen minden futamot. Minden futamot meg kellene nyernie az autónak, de nem gondolom, hogy minden futamot meg fognak nyerni idén. Meglátjuk” – mondta a Formula.hu részvételével zajló sanghaji FIA-sajtótájékoztatón Russell.



„Az előnyük mindenki más előtt nagyobb, mint a Red Bullnak bármikor volt. De amikor Max volt ilyen autóban, ő rendkívül megbízható volt minden egyes körén, minden Q3-as etapon, egész időmérőn, akkor nem volt kérdés” – utalt a melbourne-i Q3 első etapjára, amelyen mindkét McLaren hibázott, megcsillantva a reményt az ellenfelek előtt, mielőtt az első sorba kvalifikáltak.

„Remélhetőleg ott leszünk, hogy kihasználjuk az olyan hibákat, mint az előző hétvégén, mert a futamon is egy-kettes eredményt kellett volna elérniük” – tette hozzá Russell, aki Oscar Piastri elkövetett hibájának köszönhetően szerzett dobogós helyet.

„A Red Bull előnye három-négy tized volt” – hozott fel számokat is Russell, 2023-ra célozva. „Amit most a McLarennél látunk, ennél egyértelműen nagyobb.”

A sajtótájékoztatón Russell mellett Max Verstappen is részt vett, aki érintett volt a Red Bull 2023-as dominanciájában: a holland elzárkózott attól, hogy összehasonlítsa saját csapata akkori fölényét a mostani különbséggel, és egyáltalán arról beszéljen, hány tized előnyben van a McLaren. Csak annyit fűzött hozzá, „nagyon elöl vannak” és „szuper erősek”, a csapat autója minden téren jó.

A hidegben bízik Russell

Szintén beszélt arról már Russell Ausztráliában, hogy a McLaren vélhetően gumikezelésben magasodik a többiek fölé – szerinte erről tanúskodott a csapat tavalyi szingapúri remeklése, Las Vegas-i gyengébb szereplése, a bahreini teszt és a melbourne-i harmadik szektor.

„Ennyi leszorítóerőt nem lehet találni egy szezon előtt. Valamit egyértelműen jobban csinálnak, mint a többiek, egyértelműen alapvetően gyorsabbak mindenkinél, amikor a gumik felforrósodnak. Láttuk ezt a hármas szektorban az időmérőn, ahol négy tizeddel voltak gyorsabbak mindenkinél. Egyértelmű, hogy van valami trükkjük, ezért óriási a különbség” – fejtegette újra gyanúját Russell.

Nem számol viszont azzal, hogy az FIA azonnali hatályú, hátsó szárnyak hajlására vonatkozó szigorítása hatással lesz a McLarenre: az előny olyan nagy, hogy ettől függetlenül is nyertek volna Melbourne-ben.

„Talán küszködni fognak, amikor hideg lesz” – tért ki arra Russell, hogy egy körülmény hátrányba hozhatja a McLarent. „Úgy néz ki, jobbak mindenki másnál a gumik hűtésében, amit már tavaly is láttunk. Szingapúr nagyon forró utcai pálya, nagy kihívás, és mindenki más előtt voltak. Zandvoort is olyan pálya, ahol nagy a túlhevülés. Vegasban viszont sehol nem voltak.”

„Gyanítom, hogy az ilyen kivételt jelentő pályákon talán küszködhetnek, de biztos, hogy van még valami a tarsolyukban, amivel ellensúlyozni tudják. Szerintem nagyon is tudatában vannak annak, hol szenvedhetnek” – tette hozzá, hogy a McLaren vélhetően a papíron gyengébb pályákra is kidolgozott már mentőötletet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: