A Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján megkérdezték arról a világbajnoki pontversenyt vezető Lando Norrist, hogy vajon a McLarennek kell-e módosítania a hátsó szárnyán azok után, hogy az FIA a szárnylapok közötti elmozdulást az eddigi két milliméterről fél milliméterre csökkentette erre a hétvégére.
A brit pilóta szerint a módosítás egyáltalán nem érinti a wokingiakat, sőt…
„Nem, nekünk semmit sem kell változtatnunk, a mi szárnyunk rendben van. Sőt, a miénk igazából valószínűleg túl jó, és valószínűleg nem feszegetjük eléggé a határokat” – fogalmazott Norris a Formula.hu jelenlétében.
„Szóval nem, sőt ha ez a technikai direktíva érvényben lett volna az előző hétvégén, akkor is rendben lettünk volna” – tette hozzá az Ausztrál Nagydíj győztese.
„Egyáltalán nem nekünk szól a módosítás, úgy tűnik, hogy más csapatokról van szó. Ez pedig valószínűleg azt jelenti, hogy nekünk egy kicsit jobban kell feszegetnünk a határokat.”
Miről van szó?
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a Red Bull hívta fel a figyelmét az FIA figyelmét arra, hogy az idei évre bevezetett szigorítások ellenére több csapat autójának is trükkös lehet még a hátsó szárnya – és ennek nyomán jöhet az újabb szigorítás már a hétvégi Formula-1-es Kínai Nagydíjon.
Az Ausztrál Nagydíjra azt kérték az istállóktól, hogy helyezzenek el extra kamerákat, amelyek segítségével az FIA alaposabban megfigyelheti a hátsó szárnyak viselkedését menet közben – elvégre a terheléses tesztek statikus állapotban, álló helyzetben történnek.
Az FIA a jelek szerint nem volt elégedett a Melbourne-ben látottakkal, hiszen hétfőn érkezett részükről a közlemény, hogy a mérések és a felvételek elemzése alapján „elegendő indok van a szigorúbb tesztek bevezetésére”.
Ennek értelmében pedig már a most hétvégi F1-es Kínai Nagydíjtól szigorodnak a feltételek. A technikai szabályzat 3.15.17-es pontja szerint eddig a szárny bármelyik végére helyezett függőleges, 75 kilogrammos terhelésnél eddig maximum 2 milliméteres rés keletkezhetett a hátsó szárny fő terelőlapja és a felső elem között, mostantól viszont ezt az értéket 0,5 milliméterre csökkentették az új, módosított technikai direktívával.