Toto Wolff élesen bírálta, hogy a Bahreinben frissen megerősített 2026-os motorszabályok után máris új javaslatok, például 200 kW-os limit, kerülnek napirendre: „Ez egy vicc” – mondta az osztrák. Christian Horner szerint nem ők kezdeményezték a kérdés tárgyalását, de támogatja, ha az a sport érdekeit szolgálja, míg Andrea Stella szintén a közös felelősséget hangsúlyozta, a sport színvonalát helyezve mindenek elé.
Bár a múlt heti bahreini csúcstalálkozón megerősítették, hogy a 2026-os tervezett motorreform a tervek szerint halad tovább, aggasztó hírek láttak napvilágot a szimulációkról, melyek szerint az olyan pályákon, mint például Monza, ahol hosszú egyenesek vannak, előfordulhat, hogy az autók kifogynak az elektromos energiából.
Így aztán a szaúdi hétvégén már arról szólt a fáma, hogy a jövő heti F1 Bizottsági ülésen tárgyalásokra kerülhet sor arról, hogy a versenyeken 200 kW-ban korlátozzák az elektromos komponens teljesítményét, ám a Mercedes főnöke, Toto Wolff nem híve ennek a javaslatnak: „Az F1 Bizottság napirendjét olvasni majdnem olyan nevetséges, mint azokat a kommenteket, amiket az amerikai politikáról látok a Twitteren” – mondta Wolff a sajtó képviselőinek.
„Nagyon szeretném védeni magunkat, és inkább nem kommentálnám a dolgot, de ez egy vicc. Egy hete volt egy találkozónk Bahreinben a motorokról, most meg megint ilyen dolgok kerülnek a napirendre” – háborgott az osztrák, akinek „régi barátja” Christian Horner viszont nem bánja, ha előveszik a kérdés, de hangsúlyozta, hogy nem ők kérték, hogy így legyen:
„Úgy tűnik, a Mercedes nagyon magabiztos a jövő évre végzett munkáját illetően. Mi már két évvel ezelőtt kértük, hogy vizsgálják meg ezt a kérdést, de nem mi kezdeményeztük, hogy most az F1 Bizottság napirendjére kerüljön” – mondta, majd így folytatta:
„Az FIA elvégezte a kutatását, és amit mindenképpen el akarnak kerülni, az a túl sok lift and coast a nagydíjakon, ami nem tesz jót a sportnak. Nem mi lobbiztunk érte, és nem is mi kértük, de ha a sport érdekében történik, akkor támogatni kell.”
Stella: A közérdek az egyéni felett
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella szintén úgy véli, hogy ha valami a sportág érdekét szolgálja, azt támogatni kell: „Az én véleményem nagyon világos. Az az alapelvem, amit határozottan szeretnék kihangsúlyozni, hogy minden érdekelt fél felelőssége biztosítani, hogy a 2026-os szabályrendszer sikeres legyen.”
„Semmi értelme annak, hogy a csapatok egymással versenyeznek, ha közben maga a sport nem jó. A sport és a látványosság minősége és a versenyzés színvonala mind a karosszéria és az erőforrás által meghatározott terméktől függ. Amikor az érdekelt feleket említettem, az F1-re, az FIA-ra és a csapatokra gondoltam. Úgy gondolom, hogy a közös érdekeket a sajátjaink elé kell helyeznünk.”