Christian Horner úgy érzi, a felügyelők rosszul ítélték meg a Max Verstappen és Oscar Piastri között történt első kanyaros incidenst: mindezt a Red Bull csapatvezetője egy kinyomtatott onboard fotóval igyekezett bizonygatni a sajtónak nyilatkozva a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon.
A stewardok a hivatalos dokumentum szerint azzal indokolták Verstappen öt másodperces büntetését, hogy Piastri autójának első tengelye „legalább egy vonalban” volt a Red Bull tükrével, így övé volt a kanyar joga, annak átvágása után pedig a holland nem adta vissza az így szerzett előnyét – amiért alapesetben amúgy tíz szekundum is járhatott volna.
Horner azonban nem értett egyet a stewardok ítéletével, mindezt pedig a sajtónak nyilatkozva egy a Verstappen fedélzeti kamerás felvételéből kivágott fotóval igyekezett bizonyítani:
„Nyilván beszéltünk a felügyelőkkel a futam után. Úgy gondolják, sima ügy volt. Szóval a probléma, hogy ha óvunk is, a legvalószínűbb, hogy kitartanak emellett. Meg fogjuk kérni, hogy nézzék meg az onboard felvételt, ami nem volt elérhető abban a pillanatban. Előbb eléjük rakjuk ezt, de szerintem nagyon valószínűtlen.”
„Azt gondoltam, ez nagyon kemény volt. Nem adtuk fel a pozíciót, mert nem gondoltuk, hogy bármi rosszat csinált volna. Elég világosan látható, hogy a kanyar csúcspontjánál Max egyértelműen előrébb van” – mutatott Horner az említett fotóra.
„Korábban beszéltünk a csatákra vonatkozó szabályokról, és ez egy nagyon kemény döntést. Ha feladja a pozíciót, akkor a probléma nyilván, hogy a turbulens levegőben autózol, és akkor még George is kockázatot jelenthet, szóval azon a ponton a legjobb az volt, hogy megkapjuk a büntetést, aztán leszegett fejjel megyünk tovább.”
„Jó formában voltunk. Le kellett töltenünk az öt másodperces büntetést, aztán alapvetően egy ugyanolyan etapon 2,6 másodperccel végzett Oscar mögött, szóval az öt másodperces büntetés nélkül ez ma egy győzelem lehetett volna. De mindig lesznek véleménykülönbségek egy ilyen nagyon marginális döntés kapcsán.”
Horner szerint egyébként az is azt mutatja, hogy a felügyelők számára sem volt egyértelmű az ügy, hogy a szokásos tíz helyett öt másodpercet osztottak ki a címvédőnek (ezt azzal indokolták amúgy, hogy az első körben történt az eset):
„Igen, szerintem így voltak vele. Ha megnézzük a képet, nem látom, hogyan jutottak erre a következtetésre. Max nem tűnhet el csak úgy egyszerűen, szóval lehet, hogy a szabályokat is újra kell vizsgálni. Nem tudom, mi történt a ’hagyjuk versenyezni’ őket elvvel az első körben. Úgy fest, elhagyták.”
Marko: Mégis hova kellett volna mennie?
A Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko ugyancsak nem értett egyet versenyzője büntetésével: „Úgy vélem, a startnál veszítettük el a versenyt. És tényleg: hova kellett volna mennie Maxnak.”
„Megnéztük a Formula-2-es futamokat, és ugyanez történt két vagy három versenyzővel. Ott csak figyelmeztetést osztottak. Szóval véleményünk szerint az öt másodperc kissé súlyos volt… nehéz megérteni a következetlenséget a felügyelők ítéleteiben.”
„Piastri előrébb volt a start után, de a fékezési zóna végén Max némileg előrébb volt. De ez van” – összegezte a szerinte versenyincidenst Marko.
„A pozitívum, hogy megvolt a tempónk, a gumikopást is kontroll alatt tartottuk. De ismét láthattuk, mennyire nehéz az előzés, a büntetés után pedig a második hely bebiztosítására koncentráltunk” – fogalmazott a szakember, hozzátéve, hogy szerinte a büntetés nélkül Verstappen nyerhetett volna Dzsiddában.