Azok után, hogy a múlt heti bahreini Formula-1-es teszten ismét felmerült a gyanú, hogy néhány autón túlságosan hajlékonyak a szárnyak vagy akár a McLaren tavalyi „mini-DRS-éhez” hasonló megoldással trükköznek, az FIA úgy döntött, Melbourne-től kezdve extra kamerákat szerelnek fel, amivel megfigyelhetik a légterelők viselkedését – számolt be róla a The Race.
Tavaly az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj után pattant ki a „mini-DRS-ügy”, amikor az onboard kamerákból az látszott, hogy a McLaren hátsó szárnyának felső terelőlapja nagy tempónál hátrakonyul, így kisebb rés keletkezik a szárnyelemek között, amelyek hasonlóan funkcionáltak, mint az állítható hátsó szárny.
Az FIA-val való konzultáció után a wokingiaknak módosítaniuk kellett a szárnyukon – bár hangsúlyozottan átment az összes teszten és mérésen, azaz legálisnak minősült –, az idei évre pedig a szabályokban is szigorították az előírásokat: egyrészt a rés megengedett szélessége 10-15 mm-ről 9-13,4 mm-re csökkent, másrészt immár csak két állása lehet a DRS-terelőlapoknak.
Ennek ellenére a bahreini teszten Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója arról számolt be, hogy szerinte több csapatnál még mindig alkalmaznak a mini-DRS-hez hasonló trükköt: a szakember a Ferrarit és a McLarent említette. A The Race beszámolója szerint pedig eközben a Mercedes hátrafelé néző onboard kameráinak felvételein úgy tűnik, hogy a hátsó szárny nagy tempónál hátrahajol.
Mindezek után a Nemzetközi Automobil Szövetség – amely tehát eleve szigorúbb teszteken veti alá idén a hátsó légterelőket, míg az elsőknél a Spanyol Nagydíjtól jön majd a szigorítás – úgy döntött, hogy extrán megfigyeli ezt a területet az autókon.
Először az olasz Autoracer számolt be róla, majd a The Race informátorai is megerősítették, hogy a jövő hétvégi F1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjtól plusz kamerákat szerelnek fel a versenygépekre. Nikolas Tombazis, az FIA együléses szériakért felelős igazgatója küldte ki az új, módosított technikai direktívát erről az istállóknak, amelyben az szerepelt, hogy biztosítsanak teret és burkolatot a kameráiknak.
A kamerák nagyfelbontású felvételeket készítenek a hátsó szárnyakról, és a kijelölt pontokra felhelyezett matricák segítségével az FIA alaposabban monitorozhatja a légterelők viselkedését a pályán (hiszen továbbra is csak statikus teszteknek vetik alá az aerodinamikai elemeket).
Ez a lépés nagyon hasonlít ahhoz, amit az első szárnyaknál láthattunk a tavalyi Belga Nagydíjtól kezdődően: akkor is hangsúlyozta az FIA, hogy nem közvetlenül a szigorítás vagy a szankcionálás a céljuk, hanem a szárnyak viselkedésének jobb megértése és felmérése – ennek ellenére végül mégis jönnek majd a komolyabb tesztek a barcelonai futamtól kezdődően.