Miközben Franco Colapinto szerződtetése, s ezáltal az Alpine pilótaállományának megerősítése a csapat hosszú távú ambícióit hangsúlyozza, Oliver Oakes csapatfőnök világossá tette, hogy a Pierre Gasly csapattársaként szerződtetett Jack Doohan fejlesztése továbbra is prioritást élvez a csapat számára, mely a rövid- és középtávú tervekre is figyelmet fordít.
Doohant az Alpine a tavalyi szezon közben jelentette be a távozó Esteban Ocon helyére, sőt a szezonzárón be is mutatkozhatott éles helyzetben is. Azonban az elmúlt hónapokban arról szóltak a hírek, hogy a francia csapat szemet vetett Franco Colapintóra, akit szerződtettek is tartalékpilótának, ami találgatásokra ad alapot Doohan jövőjét illetően.
Oakes azonban James Allen podcastjában igyekezett eloszlatni ezeket az aggodalmakat, határozottan állítva, hogy Colapinto szerződtetése nem jelent közvetlen veszélyt Doohanre: „Kicsit durva Jackkel szemben, amit a billentyűzetharcosok írtak, de meg fogja kapni az esélyét” – mondta, ám amit ezt követően mondott, nem töltheti el újoncát túl nagy nyugalommal:
„Nem az a szándékunk, hogy nyomást helyezzünk a vállára, hanem hogy a csapat számára a későbbiekben lehetőségeket biztosítsunk ezzel. Számomra az F1 az apró különbségekről szól, rengeteg ember függ attól, hogy egy versenyző hogy teljesít minden egyes hétvégén, nekünk pedig biztosítanunk kell, hogy a legjobbakat ültessük autóba, méghozzá nem csak most, hanem a jövőben is.”
Oakes ezt követően értékelte Colapinto tavalyi kilenc versenyét, s fejtegette kicsit interlagosi és vegasi baleseteinek lehetséges okait: „Úgy gondolom, Franco nagyszerű első benyomást tett a Williamsnél, és szerintem az is tisztán látszott, hogy a végén talán egy kicsit túlságosan is erőltette a dolgot.”
„Hogy ez mennyire múlott a helyzetén, azaz hogy nem volt még megerősített hely, és megpróbált túlságosan imponálni, és mennyi volt az autó alkatrészeivel kapcsolatos kompromisszum, azt nehéz kiszámítani. De azt hiszem, az a lényeg, hogy erős benyomást keltett a sebességgel, amit mutatott.”
Ezt követően Oakes szélesebb kontextusba helyezte Colapinto szerződtetését, nem feledkezve meg a csapat másik fiatal versenyzőjéről, Paul Aronról sem: „Csapatként nagyszerű dolog számunkra, hogy Paul és Franco személyében két fiatal versenyzőt vettünk pártfogásunkba, akik várakozó állásponton vannak, mert ez nem csak 2025-ről szól.”
„A 2026-os és 2027-es év már itt van a sarkon, és az F1-ben nehéz megtervezni, hogy mi fog történni, és kik ülnek majd az autóba” – nyilatkozta az Alpine tavaly kinevezett csapatfőnöke.