Bár a Cadillac F1-es projektje végül megkapta a zöld jelzést a csatlakozásra, az egyelőre nem tisztázott, hogy pontosan milyen feltételekkel száll be az F1-be az amerikai projekt. Az egyik központi kérdés az a kompenzációs díj, melyet az új érkező befizet, hogy ezzel kárpótolja a bevételekből a korábbinál kisebb szeletet kapó csapatokat.
Az eredetileg 200 millió dollárra tervezett összeg a hírek szerint jelentősen magasabb, 450 millió lett, de a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff ezzel is elégedetlen annak ellenére, hogy elárulta: a Mercedes F1-es projektje immár nyereséges.
„A költségvetési sapkának és a Formula–1 fellendülésének köszönhetően a csapatok pénzt keresnek, ahelyett, hogy pénzt égetnének el, mint korábban” – mondta Wolff a témáról az Auto Motor und Sportnak. „Valódi profitot termelünk. A nyereségesség 30-35 százalékos az adózás előtt, ami még a motorköltségeket is kompenzálja.”
„A régi közhely, miszerint a Formula–1-ben csak elégetni lehet a pénzt, már történelem. A lényeg az, hogy a Formula–1 még soha nem volt olyan egészséges, mint manapság” – mondta Wolff, majd rátért a Cadillac által a sportághoz adott értékre, valamint az amerikai csapat által fizetett kompenzációra:
„Ha most gyári háttérrel jönnek, és megfelelő marketingköltségvetést fektetnek be, akkor az egy hozzáadott érték az F1 számára” - mondta az osztrák csapatvezető. „Kezdetben veszítünk ezzel” „Nem tudjuk, hogy a Cadillac mennyit fog befektetni a Forma-1-be. A kompenzációs összeg, amely jelenleg állítólag 450 millió dollár, túl alacsony” – folytatta, majd hozzátette:
„Nem kompenzálja a közvetlen bevételkiesést. Csak az idő fogja megmutatni, hogy mit nyer a sportág egy tizenegyedik résztvevővel. Egyszerűen nem tudjuk. Senki nem beszélt velem arról, hogy a Cadillac pontosan mit tervez.”