DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Hamiton a Q3-as szereplést is veszélyben érzi, Russell az erőviszonyokat latolgatta

A Mercedes pilótái elmondásuk szerint utat tévesztettek a szabadedzéseket követően – míg a hétszeres bajnok közel egy másodperces lemaradással zárt, Russell egy elfékezést követően a falban végezte.

Nem indul bíztatóan a Szingapúri Nagydíj a Mercedes istállójának: Lewis Hamilton az első edzést tizenkettedikként, míg a másodikat tizenegyedikként zárta, mind a két gyakorláson majdnem egy másodperces lemaradással.



A hétszeres bajnoktól már a csapatrádión is hallhattunk az autó gyengélkedésére utaló kommentárokat, a leintést követően pedig a Formula.hu helyszíni jelenlétében bővebben kifejtette a teljesítmény romlását okozó gondokat:

„Egyáltalán nem érződik az igazinak az autó… Nagyon nehéz, kihívásokkal teli napunk volt. A beállításokkal szinte mindent kipróbáltunk, de egyelőre semmi sem működik. Mindent beleadunk, mégis egy másodperccel le vagyunk maradva – kicsit elvesztünk, nem vagyunk benne egészen biztosak, hogy milyen irányba kellene módosítani.”

„Mindent megpróbáltunk, mégis folyamatosan ugyan oda jutottunk. Pillanatnyilag nem sok esélyt látok az időmérőn a Q3-ba kerülésre” – nyilatkozta Hamilton.

Russell is küzdelmesen nyit

A fiatal brit az első felvonást tizenhatodikként zárta, a másodikat már a hetedik pozícióban – ám az edzés utolsó perceiben a falban találta magát, így a látványos törött első szárny a végét jelentette a helyi idő szerint esti gyakorlásnak.

Russell így értékelt: „Nincs sok hozzáfűzni valóm – elfékeztem, és megtörtem az első szárnyat. Küzdelmes pénteket zárunk: a tempónk sehol sem volt, meg kell értenünk a miértjét. Ma éjszaka biztosan fogunk válaszokat találni.”

„Az első szabadedzés után módosítottunk az autókon, de így sem érződik kereknek a teljesítménye – csak úgy, mint tizenkét hónappal ezelőtt ugyan ekkor, vagy az idei szezonban pár futamon. Ki kell vizsgálnunk, és helyrehoznunk a problémákat.”

Arra a kérdésre, hogy képesek lesznek-e ekkora hátrányt egy éjszaka alatt behozni, így felelt: „Remélem, hiszen sok meglepetés van most az erőviszonyokban – például, a VCARB és a Williams is nagyon gyors. A Red Bull szintén elveszettnek tűnik, a McLarenek és a Ferrarik pedig jóval előttünk vannak. Minimum azt várjuk magunktól, hogy a középmezőny legelején legyünk a négy leggyorsabb mögött, de ehhez sokat kell dolgoznunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: