DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Rossz alkatrész, legrosszabb egyensúly: ezért szenvedett Hamilton

A hétszeres F1-es világbajnok elmondta, miért kellett motort cserélniük, miért vezetett furcsán és miért nem tudott előzni Bakuban.

Lewis Hamilton a hetedik helyre kvalifikálta magát a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, ami már önmagában kisebb csalódással ért fel a biztató pénteki kezdés után – bár ahogy a brit jelezte: „minden szombaton ugyanaz történik”, úgyhogy nem lepődött meg a visszaesésen.

f1-hamilton-mercedes-baku-futam-1



Viszont nem a hetedik pozícióból, hanem a bokszutcából rajtolhatott csak Hamilton, miután a Mercedes motort cserélt az autójában. A hétszeres világbajnok a futamot követően – amelyet végül a kilencedik helyen zárt – elmondta, hogy egy rosszul összerakott alkatrész vezetett a szombati küszködéshez és a motorcseréhez:

„Nagyszerű autónk volt pénteken. Csak a legkisebb változtatásokat hajtottuk végre szombatra. Az egyik alkatrész nem megfelelően volt összerakva, ez vezetett rossz irányba minket szombaton” – nyilatkozta a Formula.hu virtuális jelenlétében a 39 éves pilóta. „Nem jöttünk rá erre a nap végéig. Azt mondták, legalább ez a legjobb verseny a cserére. Szükségünk volt plusz egy motorra, mivel korábban elveszítettem egyet. Tudtuk, hogy kemény nap lesz.”

Hamilton azt nem árulta el az interjú során, hogy pontosan melyik erőforrás-komponensre célzott, amikor a rosszul összerakott alkatrészt említette.

f1-hamilton-mercedes-baku-futam-2

Mindenesetre a versenyen is gondjai voltak a pilótának, akinek számára idegen stílusban kellett vezetnie az autóját: „Ez volt a legrosszabb balansz, amivel valaha dolgom volt. Az egyik legrosszabb” – magyarázta.

„Alapvetően annyira hangsúlyos volt az autó eleje, hátulja meg alig volt, ezért úgy kellett kanyarodnom… nem így szoktam vezetni. Be kellett rántanom a kormányt, hogy megtörjem az első tapadást és becsúsztassam az autó elejét minden kanyarban. A legfurcsább módon kellett vezetnem.”

Hamilton hosszú körökön át beragadt a futamon a beugró Oliver Bearman Haasa mögé, de ezen sem lepődött meg: „Tudtam, hogy nem fogok tudni előzni, ez nem olyan pálya. Nehéz egymást követni a középső szektorban, hogy legalább közel legyek a kör végén. Nem tudom, miért volt ennyire rossz a tempónk. De megesik az ilyen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: