Leclerc sima rajtot vett
2021, 2022 és 2023 után idén zsinórban negyedszer Charles Leclerc várhatta pole pozícióból a piros lámpák kialvását Bakuban, a Ferrari monacói versenyzője a rajtnál is megtartotta első helyét Piastri McLarenjével szemben.
A rajt viszonylag problémamentesen zajlott, a legrosszabbul Lance Stroll járt, az Aston Martin kanadai versenyzője ugyanis defektet kapott, miután összeért Yuki Tsunoda autójával, ezért a kanadai versenyző már a második körben kerékcserére kényszerült. Az esetnél Tsunoda autója megsérült, mellyel a japán a verseny harmadáig húzta, majd feladni kényszerült a futamot.
A verseny elején a mindössze 15. helyről induló Lando Norris folyamatosan egerészte magát előre, a nyolcadik körben már a pontszerző tizedik helyen autózott. Az élen eközben Charles Leclerc növelni tudta az előnyét Oscar Piastrival szemben.
A kerékcserék sorát az első hármasból a harmadik helyen haladó Sergio Perez nyitotta meg. Perez a korai kiállásának köszönhetően teoretikusan elévágott volna Piastrianak, ám a Red Bull mexikói versenyzője kritikus pillanatban beszorult Lando Norris mögé, így Piastri végül megtartotta a második helyét a Red Bullal szemben.
A 17. körben az élen autózó Leclerc is kiállt kerékcserére, a kiállásokat követő körökben pedig ismét visszaállt a Leclerc, Piastri, Perez sorrend.
Piastri megelőzte Leclerc-t
A kemény keverékű Pirelliken rendkívül jó tempót diktáló Piastri a 20. körben támadást indított az élen autózó Leclerc ellen, a DRS segítségével pedig az első kanyarban megelőzte a Ferrarit.
Piastri előzését követően őrült hármas csata alakult ki Piastri, Leclerc és Perez között – körökön keresztül mindhárman DRS távolságon belül követték egymást. Az élen haladó trió küzdelme néhány kör után Piastri-Leclerc csatává alakult.
Leclerc számos előzési kísérletet indított Piastrival szemben az első kanyarban, a McLaren ausztrálja azonban szenzációsan akasztotta meg Leclerc támadásait.
A verseny feléhez közeledve az egyéni bajnokság két fő esélyese között is nagy küzdelem bontakozott ki a hatodik-hetedik helyen: Max Verstappen támadásba vette a nála használtabb gumikon autózó Lando Norrist, a pályán viszont nem tudott előzni.
A verseny utolsó harmadába lépve ismét egy másodpercen belül követte egymást az élen haladó Piastri, Leclerc, Perez trió. Leclerc folyamatosan támadta és nyomás alatt tartotta Piastrit, közben pedig Perez egyre közelebb került Leclerc Ferrarijához. Az utolsó körökben ráadásképp Sainz is csatlakozott az első hármashoz.
A verseny végére Piastri leszakította magáról a mögötte autózókat, miközben Perez és Sainz összeütköztek, így virtuális biztonsági autó mögött ért véget az elképesztően izgalmas bakui verseny. A balesetet követően Piastri és Leclerc mellett Russell állhatott fel a dobogóra.
Franco Colapinto első pontjait szerezte az F1-ben, de Bearman is az első tízben zárt, és az időmérő után a futamon is Nico Hülkenberg előtt végzett.
A futam végeredménye:
Helyezés | Versenyző | Csapat |
1. | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes |
2. | Charles Leclerc | Ferrari |
3. | George Russell | Mercedes |
4. | Lando Norris | McLaren-Mercedes |
5. | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT |
6. | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes |
7. | Alexander Albon | Williams-Mercedes |
8. | Franco Colapinto | Williams-Mercedes |
9. | Lewis Hamilton | Mercedes |
10. | Oliver Bearman | Haas-Ferrari |
11. | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari |
12. | Pierre Gasly | Alpine-Renault |
13. | Daniel Ricciardo | RB-Honda RBPT |
14. | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari |
15. | Esteban Ocon | Alpine-Renault |
16. | Valtteri Bottas | Sauber-Ferrari |
17. | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT |
18. | Carlos Sainz | Ferrari |
DNF | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes |
DNF | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT |