DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Hány pontot szórt el eddig Norris és a McLaren?

Már most éles lehetne a csata az egyéni vb-címért, ha Lando Norris és a McLaren nem ilyen előzékeny. Beleférhet ennyi hiba a végén?

Hiába a gigantikus fordulat, jelenleg még a konstruktőri előnyt is őrzi a Red Bull, az egyéni tabellán pedig Lando Norris alig tudott felzárkózni Max Verstappenre – továbbra is jelentős a hátránya, főleg ahhoz képest, hogy mennyivel jobb autóban ül hónapok óta.

A pilóta és a csapat rengeteg hibát követett el 2024-ben, amelyek nélkül akár már most ott lehetne a címvédő nyakán Norris – érdemes végiggondolni, hogy mennyi, akkoriban talán kevésbé jelentősnek tűnő egységet vesztegetett el. Vannak közöttük egyértelműek és kevésbé megfoghatók is:

Kínai Nagydíj, sprint – megszerezte a pole-t, de elrontotta a rajtot, majd hibázott, és végül csak hatodik lett úgy, hogy a mellőle rajtoló, tempóból nem gyorsabb Hamilton második lett, azt érhette volna el Norris is. Négy pont veszteség.

Monacói Nagydíj – belehibázott az időmérős körébe, így negyedik lett, míg csapattársa, Piastri második. Ha összerakja a körét és ő a jobb mclarenes, akkor övé lehetett volna az ezüstérem. Hat pont veszteség.

Kanadai Nagydíj – a csapat rosszul reagált a körülményekre, így elveszítette korábbi vezetését, majd az újraindítást követően nem bírt Verstappennel. Ha tökéletesen teljesítik a versenyt, akkor megnyeri. Hét pont veszteség.

Spanyol Nagydíj – megszerezte a pole-t a leggyorsabb autóval, de elrontotta a rajtot, ami megpecsételte a sorsát, hiába volt jobb a tempója Verstappenénél, győzelem helyett második hely. Hét pont veszteség.

GP2410_154847GP2410_154847_67A8742_resize



Osztrák Nagydíj – a sprinten hibázott és még Piastri is megelőzte ahelyett, hogy levadászta volna a lassabb Verstappent, majd a futamon összeütközött a hollanddal, miután körökön keresztül nem tudta megelőzni a sokkal gyorsabb McLarennel. A sprinten egy, a futamon legalább 18 pont veszteség.

Brit Nagydíj – a McLaren nem jól taktikázott az esős/felszáradó futamon, így bár Norris vezetett, és ha olyan határozott a csapata, mint a Mercedes, akkor megnyerhette volna, de végül be kellett érnie a harmadik hellyel. Tíz pont veszteség.

Magyar Nagydíj – megvolt a pole és a brutális tempóelőny, de elrontotta a rajtot, amivel Piastri mögé szorult, majd később a rádióban vitatkozott a csapatával ahelyett, hogy még időben elengedte volna az ausztrált, és utána lett volna ideje visszatámadni. A McLaren sem segítette pilótáját a kényelmetlen helyzettel és taktikával. Hét pont veszteség.

Belga Nagydíj – Piastri második lett, Norris csak ötödik, és nem tudta megelőzni Verstappent. Ha ő a jobb mclarenes, akkor lehetett volna második. Nyolc pont veszteség.

Olasz Nagydíj – megvan a pole, megvan a rajt, de elveszíti a házon belüli csatát Piastrival szemben, így nemhogy nem nyer, de csak harmadik lesz. Tíz pont veszteség.

f1-mclaren-norris-monza

A fentiek egy részére mondhatjuk, hogy erős vagy hipotetikus pontveszteség, de nézzük csak azokat, ahol egyértelmű a helyzet: Monzában ő és a csapat sem végezte el a feladatot (tíz pont), a Hungaroringen ő hibázott és dobta el a győzelmet (hét pont), Spielbergben ő hibázott a sprinten (egy pont), Barcelonában ő dobta el a győzelmet (hét pont), Kínában sem okolhat senki mást (négy pont).

Ha hozzávesszük, hogy Barcelonában a hibája nemcsak saját magától vett el hét pontot, de adott ugyanennyit Verstappennek (hiszen a holland annyival kevesebbet szerzett volna), akkor egy hozzávetőleges 35-40 pont közötti veszteségről beszélünk – és akkor a megnyerhető, de elvesztett Kanadai (ahol ráadásul így szintén Verstappen nyert) és Brit Nagydíjat még nem is számoltuk bele.

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy ha Norris és a McLaren kellően éles, vb-címre alkalmas lenne (mint ahogy pl. Verstappen és a Red Bull 2021-ben az volt), akkor már most is ott lehetne a rivális nyakán.

Az pedig már csak hab a tortán, hogy a McLaren lehet, hogy három győzelmet vett el eddig Piastritól idén a hibák miatt: Silverstone-ban kint hagyták egy plusz körig, pedig addig a későbbi győztes Hamilton előtt haladt, Spában elrontották a kerékcseréjét, és végül annyival maradt le szintén Hamiltontól, Monzában pedig az addig a kezében lévő futamot vették el tőle egy plusz bokszkiállással, így lett második. Hiába a jó ideje leggyorsabb autó és a hibátlan gyári munka, az operatív részlegnek még nem sikerült felnőni a feladathoz… 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: