Könnyen lehet, hogy újabb olyan fejlesztést láthatunk az idei Formula-1-es idényben, amely nem feltétlenül jó irányba mozdította el egy autó viselkedését. A Mercedes új csomagjáról, mindenekelőtt padlólemezéről van szó, amelyet először a nyári szünet előtti Belga Nagydíjon láthattunk.
Spában azonban a pénteki szabadedzések után a gyenge kezdés miatt leszerelték az újítást. Múlt hétvégén Zandvoortban viszont már végig fent marad az új padlólemez, az előző négy versenyből hármat megnyerő Mercedes pedig hirtelen az erősorrend negyedik helyén, a hetedik-nyolcadik pozíciókban találta magát a futamon.
James Allison, az Ezüst Nyilak F1-es technikai igazgatója szerint egy-egy szenvedős hétvége sok tényezőből áll össze, de persze nem kerülhette ki a kérdést, hogy ez összefüggésben van-e a friss padlólemezükkel:
„Az egyszerű válasz erre, hogy nem teljesen tudjuk” – ismerte el a szakember a Mercedes szokásos futam utáni értékelő-elemző videójában. „Végezhetünk néhány egyértelmű mérést, és mondhatjuk, hogy úgy tűnik, hogy a várt leszorítóerő ott van. Szóval egy bizonyos szinten megnyugodhatunk, hogy úgy működik, ahogy arra számítottunk.”
„De idén különösen sok tempó múlik azon, mennyire jól kezelhető az autó” – magyarázta Allison. „Tehát nem csak az a kérdés, hogy az aerodinamikai csomag szállítja-e a leszorítóerőt, hanem az is, hogy kiegyensúlyozott autót biztosít-e a kanyarokban. Olyan kiegyensúlyozott lesz-e az autó, amire szükséged van a tempós részektől a lassú kanyarokig?”
„Határozottan tudjuk, hogy nem volt megfelelő egyensúlya az autónknak ezen a hétvégén. Ott veszett el a tempó nagy része. Hogy ez az új padlólemezen, az új aerodinamikai csomagon múlt-e… nyitottan kell állnunk ehhez és újra megnéznünk a jövőbeli versenyeken.”
„Jelenleg azt tudjuk, hogy megmértük a leszorítóerőt, de nem vagyunk biztosak benne, hogy az egyensúly is rendben volt-e vele. Ki kell ezt vizsgálnunk, ahogy haladunk előre az évben.”
Allison hozzátette: a rossz balansz azt eredményezte, hogy a W15-ös túlságosan is késhegyen táncolt egy körön az időmérőn, a legkisebb körülményváltozás hatására is megcsúszott az autó, ami a gumik túlmelegedéséhez vezetett – márpedig a zandvoorti pálya karakterisztikája miatt azt kanyarokon át cipelték magukkal a pilóták, így ugrott is a körük. Ez magyarázhatta Lewis Hamilton Q2-es kiesését, de közvetve George Russell pocsék gumikezelését is a vasárnapi futamon.