DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Így támadt fel a gyenge kezdés után a Mercedes

A 2024-es F1-es idény elején még túl érzékeny volt a W15-ös, de a fejlesztésekkel orvosolták a problémákat – és most már határozottan látják az irányt.

Hiába fogadkozott a Mercedes és alakította át szinte teljesen a 2024-es Formula-1-es szezonra az autóját, az áttörés eleinte elmaradt, sőt a 2022-ben harmadik, tavaly pedig második helyen végző alakulat csupán negyedik erőnek tűnt a szezon korai fázisában.

Aztán azonban a nyárra fordulva a fejlesztéseik révén előretörtek, és most már ott tartunk, hogy a legutóbbi négy nagydíjból hármat a Mercedes nyert meg – és bár Spielbergben ehhez szerencse is kellett Max Verstappen és Lando Norris ütközésével, Silverstone-ban és Spában már erőből bizonyultak a legjobbnak.

f1-mercedes-belga-1_1



Andrew Shovlin, a Mercedes vezető F1-es pályamérnöke elmagyarázta, hogyan másztak ki év közben a gödörből a W15-össel: „Nem igazán hoztunk fejlesztéseket az év korai versenyeire, szóval a Miamiban bevetett új padlólemezzel kezdtük el az újításokat. Aztán előálltunk az első szárnnyal, amely a szezon későbbi szakaszában lett volna esedékes. Egyet felraktunk George autójára Monacóban” – idézi szavait a Crash.net.

„Szerintem arra a pontra láthatóvá vált, hogy olyan autónk van, amellyel határozottan lehet dolgozni és javítani rajta. Amit pedig azóta látunk, az az egészen lenyűgöző szállítása a fejlesztéseknek minden egyes pályára” – utalt arra Shovlin, amit Toto Wolff csapatfőnök is sokszor kiemelt, hogy elképesztő ütemben érkeznek az újítások az autóhoz.

„Amint nagyjából megoldod az autó kezelhetőségével kapcsolatos problémákat, a feladat valójában egyszerűvé válik, és világosabb lesz, hogy mit akarsz tenni következőleg. Az idény korai szakaszában volt egy autónk, amelynek a viselkedése vadul megváltozott a pályakörülmények legkisebb változására is. Dzsiddában durván pattogtunk a nagy sebességű kanyarokban. Nehéz volt ezeket a problémákat mind megoldani.”

Shovlin azért azt megjegyezte, hogy még mindig jobban működik az autójuk a hűvösebb körülmények között: „Ha megnézzük az olyan pályákat, mint a budapesti, akkor még mindig túlmelegítjük a hátsó gumikat. És ott van még az a része, hogy kicsit több alapteljesítményt kell találnunk. De úgy vélem, ahogy az autó gyorsul, a problémák is könnyebben láthatóvá válnak, amelyekkel meg kell küzdened.”

f1-mercedes-belga-2_1

Bizakodó a 2025-ös F1-es szezon előtt

Shovlin abban is bízik, hogy ezt a mostani fejlődési ütemet át tudják menteni a 2025-ös idényre is, miközben az új autóról is tett említést: „Az alapok nem voltak túl jók. Úgy gondolom, jó munkát végeztünk abban, hogy megértsük a gondokat és úrrá legyünk rajtuk. És most már határozottan egy észszerű útunk van arra, hogy teljesítményt találjunk.”

„Ami frusztráló volt, hogy zsinórban ez volt a harmadik év, amikor olyan autóval álltunk, ami nem volt olyan jó, mint kellett volna lennie. De ismétlem: sokat tanultunk a folyamat során.”

„És tekintettel arra, hogy a legújabb fejlesztések sikerrel hozták a várt teljesítményt, és a jövő évi autó valószínűleg közeli ’unokatestvére’ lesz az ideinek, magabiztosabbak vagyunk annak kapcsán, hogy át tudjuk vinni ezt a lendületet a következő szezonra is jobban, mint az előző években.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: