DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 30. hétfő
F1

Norris állítja: az utolsó körben mindenképp el akarta engedni Piastrit

Csak az álláspontját ismertette a csapattal a rádión, de nem állt szándékában kiszúrni az ausztrállal. Azt is elmondta, melyik üzenet győzte meg arról, hogy mégse várjon a legvégéig.

Kettős győzelmet aratott ugyan az F1-es Magyar Nagydíjon a McLaren, de némi belső dráma nehezítette az életüket azok után, hogy a második kerékcserék során a hamarabb bokszba hívott Lando Norris az addig vezető Oscar Piastri elé került. A csapat többször kérte Norrist, hogy engedje vissza kollégáját – a teljes rádiózás itt olvasható –, a brit pedig végül három körrel a vége előtt engedelmeskedett is.

A rádiózást hallgatva úgy érződött, hogy Norris nem akarta visszaadni a győzelmet Piastrinak, ám a leintést követő sajtótájékoztatón elmondta, hogy nem ez volt a helyzet – így felelt arra a kérdésre, mennyire fontolgatta komolyan azt, hogy nem engedelmeskedik:

„Mindig megfordulnak dolgok a fejedben, mert… Időnként önzőnek kell lenned ebben a sportban. Magadra kell gondolnod. Ez az első számú prioritás: gondolj magadra. De csapatjátékos is vagyok, szóval teljesen megzavarodott az elmém azon a ponton.”

f1-hungary-sunday-160



„Tudom, hogy mit tettünk a múltban Oscar és köztem. Rengetegszer segített nekem… De szerintem ez most egy másik helyzet. Itt nem arról volt szó, hogy a másikat segítsük. Engem ebbe a helyzetbe hoztak, és aztán visszavontuk ezt a helycserét.”

„De persze értem, és tudom, hogy sokan fogják azt mondani, hogy elég nagy a különbség Max és köztem, 60-70-80 pont vagy ilyesmi. De ha a Red Bull és Max továbbra is elkövet olyan hibákat, mint ma, mi pedig csapatként tovább fejlődünk és ilyen hétvégéink lesznek, mint most, megfordíthatjuk ezt” – utalt arra Norris, hogy még bízik a vb-esélyben.

„És ez még mindig optimista, még mindig elég nagy cél, de igen, ledolgozhatunk 70 pontot, és versenyzőként ledolgozhatok 70 pontot egy fél szezon alatt. És ha arra a hat vagy hét pontra gondolok, amit átadtam, akkor… Ez nyilván átfut az agyadon. Szóval nem volt könnyű, de megértem a helyzetet, amiben voltam, és eléggé biztos voltam benne végig, hogy az utolsó körben megtettem volna.”

Arra a felvetésre, hogy a későbbiekben önzőbb lesz-e, így felelt a pilóta: „Attól függ. Úgy értem, ezt azért tettem… Nem tudom. Szerintem engem ebbe a helyzetbe hoztak, és nem az én hibám, hogy ilyen módon vezettem a versenyt. A csapatnak egyszerűen Oscart kellett volna előbb hívnia a bokszba, és akkor nem is lenne miről beszélnünk. Úgy vélem, csapatként egyszerűen talán kicsit másként kellett volna csinálnunk a dolgokat, és biztos vagyok benne, hogy beszélni fogunk róla.”

„Ugyanakkor viszont ez a srác megérdemelte ma a győzelmet” – méltatta Piastrit. „Lenyűgöző munkát végzett, elkapott a rajtnál, és igen, különleges érzés megszerezni az első győzelmedet, és azért fogalmazok így, mert szerintem egyetértünk abban, hogy ez az első, nem pedig a sprintsikere. Szóval hagyom, hogy kiélvezze. És csapatként ez egy hihetetlen hétvége volt számunkra.”

f1-hungary-sunday-146

Ami meggyőzte Norrist, hogy ne várjon a végéig

A rádiózás alapján többször is emlékeztetni kellett Norrist az elengedésre, a brit azonban az erre irányuló kérdésre hangsúlyozta, hogy mindenképp el akarta engedni Piastrit – és azt is elmondta, mi győzte meg, hogy mégse várjon a legvégéig ezzel:

„Nem volt rá szükségem. Tudom, mit fogok csinálni és mit nem. Természetesen meg fogom kérdőjelezni a dolgot, és ezt is tettem. Az utolsó kör utolsó kanyarjáig terveztem várni. Aztán viszont mondták, hogy ha lenne hirtelen egy biztonsági autós fázis, akkor nem tudnám elengedni Oscart, és akkor kicsit idiótának tűntem volna. Úgy voltam vele, hogy ’oké, ez jogos’.”

„És akkor elengedtem két körrel a vége előtt vagy hasonló. És egyből elengedtem. Szóval ez csak a te véleményed arról, amit hallottál. De ez így van minden sportnál. Azt gondolsz arról, amit hallasz, amit akarsz. De tudom, hogy mindenképp visszaadtam volna, hacsak nem gondolják meg magukat az alapján, amit mondok. De nem tették, szóval minden rendben.”

Az első F1-es diadalát arató Piastri egyébként szintén nem Norris esetleges utasítás-megtagadása, hanem a biztonsági autó miatt izgult kicsit az utolsó etapban: „Nem hiszem, hogy különösebben aggódtam volna. Csak amiatt aggódtam kicsit, hogy ha esetleg jött volna egy safety car, akkor kikerült volna a kezünkből az irányítás és a helyzet.”

„Szóval csak emiatt izgultam kicsit. De már a kiállások idején beszéltünk róla, hogy meg fogjuk oldani. És igen, teljesen megbízom mindenkiben a csapatban, beleértve Landót is, hogy ez meg fog történni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: