DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ezt hallottuk: Karnyújtásnyira a Mercedes-motortól az Alpine

Egy komoly lépéssel közelebb került saját motorprogramja lezárásához és a Mercedes-erőforrásokhoz az Alpine – értesült a hungaroringi paddockban a Formula.hu.

Mint ismeretes, az Alpine vezérigazgatói tanácsadójává a Spanyol Nagydíjon kinevezett Flavio Briatore haladéktalanul nekilátott a csapat átvilágításának és komoly változásokat ígért. Amikor a Formula.hu az Osztrák Nagydíjon a terveiről kérdezte, az olasz mágus határozott választ adott: állásfoglalása szerint két év alatt lehet győzelmekre is alkalmas csapatot fabrikálni az enstone-i formációból, ehhez azonban radikális változások szükségesek – például erőforrás frontján.

Briatore a korábbi, a Renault gyári motorprogramjának lezárását vizionáló spekulációkkal egybehangzóan arra tett utalást, hogy az lenne a legjobb, leghatékonyabb megoldás, ha ügyfélcsapattá válnának és az alakulat a Mercedes erőforrásaival folytatnák a versenyzést. Az ügyről azóta is sokat hallani, és miután Briatore a Magyar Nagydíj hétvégéjén is jelen volt, a jelek szerint felpörögtek az események.

_ASZ_F1_2024_202407200121_resize



A hungaroringi paddockban a Formula.hu úgy értesült, hogy az érintettek nagy lépést tettek a megállapodás felé. Bár információink szerint az enstone-i alakulat tárgyalásokat folytatott a Red Bull Powertrainsszel is, mostanára eljutottak odáig, hogy immáron karnyújtásnyira van a megállapodás az Alpine istálló és a Mercedes között. Forrásaink tájékoztatása alapján egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a hétvégi Belga Nagydíjon hivatalos megerősítés is érkezik arról, hogy a felek összefognak és 2026-tól elindul az együttműködés a felek között.

 

Mi lesz Viry-Chatillonnal?

Ha az Alpine és a Mercedes megállapodása létrejön, az egyben azt is jelenti, hogy a Renault – az egyetlen gyártó, amelynek nincs ügyfélcsapata – 2026-tól távozik a regisztrált F1-es motorgyártók kötelékéből. A francia vállalat Viry-Chatillonban tervezi és gyártja hajtóműveit, ahol jelentős szakembergárda dolgozik, informátoraink szerint azonban nem kell létszámleépítésre számítani.

Ha minden igaz, az ott dolgozók egy része más autóipari területeken kap majd feladatot, mások a Renault és az Alpine egyéb motorsportbeli tevékenységeihez, például a WEC-programhoz lesznek átsorolva. 

f1-hungary-sunday-75

Joggal merül fel a kérdés, hogy mi lesz a 2026-os hajtáslánc terveivel, amelyen már évek óta dolgoznak a Renault szakemberei? A válasz még nem tisztázott, de a hallottak alapján a megoldás nem is annyira bonyolult: egyrészt a kutatás-fejlesztési oldalon elvégzett munka jól hasznosítható a többi motorsport-programban és a közúti autós divíziónál, ugyanakkor az sem elképzelhetetlen, hogy csomagban értékesítik az eddigi terveket. Konkrétumok még nem ismertek, azonban a hallottak alapján van érdeklődő, aki átvenné a Renault-hajtáslánc terveit és hasznosítaná azt saját programjának keretein belül. Hogy ez megvalósul, az vélhetően most még nem, csak később derülhet ki.

A mogyoródi paddock sűrűjében a Formula.hu-hoz olyan információk is érkeztek, hogy Briatore irányításával más területeken is várhatóan változások, mégpedig korábban, mint ahogyan arra eddig számítani lehetett.

Kerestük az Alpine-t, de választ egyelőre nem kaptunk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: