A Max Verstappen és Lando Norris közötti ütközés miatt a győzelem esélyét elbukó McLaren csapatfőnökét, Andrea Stellát a bokszutcában megtalálta a Red Bull ellen régóta „hadat viselő” brit riporter, Ted Kravitz, aki mindenekelőtt azt vetette fel az olasz szakembernek, hogy hallotta-e, hogy a Red Bullnál nem ismerték el Verstappen felelősségét az incidensért.
„Szerintem a világ teljes népessége tudja, hogy ki volt a felelős, néhány embert kivéve” – kezdte Stella keserű hangulatban. „De van egy probléma a háttérben, mégpedig az, hogy ha az ilyesmit nem kezeled őszintén, akkor újra meg fognak történni.”
„Ma megtörtént, mert a múltban nem kezelték megfelelően őket, amikor Lewisszal harcolt, és voltak esetek, melyeket keményebben kellett volna büntetni” – mondta Stella, aki szerint ez azért probléma elsősorban, mert ha elengedik az ilyen manővereket, akkor egyes versenyzőkben az rögzül, hogy szabályos és elfogadható az effajta versenyzés.
Kravitz egy konkrét 2021-es esetre próbálta ráterelni a szót, de Stella inkább általánosságban beszélt: „Sok ilyen epizód volt. Az a helyzet, hogy nagyon tiszteljük a Red Bullt és Maxot is, és egyszerűen nincs szükségük arra, hogy ezt csinálják. Az ilyesmivel szinte veszélyezteted a hírneved, miért tennél ilyesmit?”
Amikor azt vetette fel neki a riporter, hogy nem lehet-e, hogy Verstappen versenyzési stílusa, melynek a világbajnoki címeit köszönheti, egyszerűen ilyen, Stella így felelt: „Szerintem a stewardok úgy találták, hogy teljes mértékben Max a hibás, szóval itt nem arról van szó, hogy kinek milyen a versenyzési stílusa, hanem hogy a szabályok adta keretek között kell versenyezni.”
„A szabályokat hatékonyan be kell tartatni. Ha egy autó kiesik a versenyből egy baleset következtében, a büntetésnek arányban kell állnia a következménnyel” – mondta az olasz szakvezető, arra is rámutatva, hogy Verstappen már az ütközés előtt is kétszer megmozdult fékezés közben.
S hogy a győzelem is meglehetett volna-e a McLaren számára? Stella ebben nem biztos, abban viszont igen, hogy szenzációs befutótól fosztott meg minket az incidens: „Ha Lando megelőzte volna, Max a nagyon hatékony DRS-sel visszatámadhatott volna.”
„Szóval megfosztottak minket egy nagyon izgalmas utolsó szakasztól, nem vagyok benne biztos, hogy Lando el tudott volna húzni, hanem a leintésig harcolhattak volna” – mondta, arra nem térve ki, hogy Norrist pillanatokkal a baleset után sorozatos pályaelhagyásokért öt másodperces büntetéssel sújtották.