Bár a csapat igyekezett tompítani ennek élét, de beigazolódott, hogy jelentős átalakítással jelentős tempót talált a McLaren: egy év alatt harmadszor tudott komolyabb előrelépést eszközölni Woking, idén először kapcsolt egy sebességgel feljebb az addigihoz képest.
De hogy most mi történt pontosan? Az első szárnytól a futóművön át a padlólemezig és az oldaldobozig az autó jelentős részét újrarajzolták – hogy mik a változtatások, azokról ebben a cikkünkben számoltunk be.
Andrea Stella csapatfőnök pedig a hétvége után elárulta: a fejlesztési csomag lényege az volt, hogy a lassú kanyarokban sikerüljön komolyabb mennyiségű leszorítóerőt találni úgy, hogy az ne a hátsó szárnyból, hanem az autó egyéb területeiről fakadjon.
Azt tudjuk, hogy az F1-ben minden összefügg mindennel, így van ez ebben az esetben is: ha így sikerül leszorítóerőt találni az autón, akkor az egyenesekben is gyorsulhatnak a nagyobb beállításbeli rugalmasságnak köszönhetően – márpedig az utóbbi időszakban azért elsősorban az egyenesekben voltak lemaradásban a riválisokhoz (különösen a Red Bullhoz és a Ferrarihoz) képest.
Most ezt a problémát oldották meg – illetve ezt is:
„Most jó volt a csúcssebességünk, mégpedig részben azért, mert úgy döntöttünk, hogy relatív könnyű, alacsony hátsó szárnyat használunk. Ezt azért tudtuk megtenni, mert a csomagunk egyéb részeivel találtunk plusz leszorítóerőt, ami azt jelentette, hogy a leszorítóerőnk kevésbé függ a hátsó szárnyunktól. Az sosem túl hatékony” – idézi Stella szavait az Autosport.
„Amikor sikerül a padlólemez és az oldaldoboz területén fejleszteni az autón, az mindig hatékonyabb leszorítóerőt jelent, mert kevesebb leszorítóerőt kell kihozni a hátsó szárnyból. Most úgy is döntöttünk, hogy az alacsony kanyarokra koncentrálunk a beállításokkal, ott voltunk a legjobbak” – és így sikerült egyébként az egyenesekben is tempót találni, ami jól mutatja, hogy mennyivel sokoldalúbb, szélesebb tartományban hatékony autót tudott faragni a McLaren.
„Hogy mindent megoldottunk-e? Nem teljesen, nem annyit, mint amennyit szerettünk volna. Vannak még speciális munkát, lesznek még fejlesztések, amelyekkel további leszorítóerőt tudunk találni, főleg a lassú kanyarokban” – tette hozzá Stella.