A francia versenyzőt eredetileg 2023 végéig kötötte szerződés az AlphaTaurihoz, a csapat pedig tavaly júniusban – Sergio Perez Red Bull-os szerződéshosszabbítására reagálva – külön megerősítette, hogy a pilóta a csapat tagja marad a következő szezonban is. Ehhez képest Pierre Gasly az Alpine versenyzője lesz az előttünk álló idényben: a francia csapat kivásárolta őt szerződéséből, a Red Bull pedig beleegyezett, hogy idő előtt távozzon a B csapattól.
Az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost szerint méltányos egyezség született, amely szem előtt tartotta Gasly érdekeit is. A Red Bullnál 2024-ig Perezre számítanak, a csapatnál 2019-ben már vezető Gaslyt érezhetően mellőzték a topülésre vonatkozóan, az energiaitalosok kötelékéből elvágyó francia előtt azonban bezárulhattak volna a lehetőségek, ha csak 2023 végén hagyja el Faenzát.
„Ez volt az oka, amiért a Red Bull úgy döntött, elengedi a szerződéséből. A Red Bull úgy határozott, nem őt választja, Pierre pedig másik csapathoz akart menni. Vettel visszavonulása és Alonso Aston Martinra váltása után a hely az Alpine-nál felszabadult” – mondta a The Race szaklapnak Tost.
„A Red Bull nagyon korrekt döntést hozott azzal, hogy hagyta az Alpine-hoz menni. Ez egyértelmű számomra, hiszen más esetben túl nagy lett volna a kockázata, hogy 2024-re nem marad ülése, mert minden helyet betöltenek. Nem volt könnyű ebbe belemenni, de végső soron korrekt döntésnek tartom” – vélekedett a csapatfőnök.
„Jó kapcsolatban vagyunk. Persze csalódott voltam, mert azt hittem, 2023 végéig velünk marad. De minden körülményt egybevéve rájöttem, nem lenne értelme ragaszkodni hozzá, hiszen ezzel azt kockáztattuk volna, hogy nem marad helye az F1-ben” – beszélt arról Tost, hogy baráti viszonyban váltak el a 2020-ban AlphaTauri számára futamgyőzelmet is szerző versenyzőtől.
Valóban nem maradt volna hely Gasly számára?
Az őszi eseményekből egyértelműen kibontakozott, Pierre Gasly megszerzése milyen fontos volt az Alpine számára: ritkán látjuk a Formula-1-ben, hogy egy csapat hajlandó kivásárlási árat fizetni egy versenyzőért. Persze ha Gasly valóban olyan fontos volt a franciáknak, megtehették volna, hogy átmeneti megoldásként egyetlen évre szerződtetnek valakit a 2024 végéig lekötött Esteban Ocon mellé – ez azonban ritka gyakorlat a Formula-1-ben, ráadásul ha a pótversenyző jól teljesített volna, az állandóság jegyében több érv szólt volna megtartása mellett.
A McLaren és az Aston Martin tavaly nyáron több évre előre biztosította jövőjét pilótafronton, így három csapat jöhetett volna szóba Gasly számára 2024-re: az Alfa Romeo, a Haas és a Williams – de ezeknek az istállóknak is megvannak a preferált versenyzői. Gasly számára semmi esetre sem adódott volna olyan csábító lehetőség, mint amilyen az Alpine.