Jelentős változásokat hoztak idén az új aerodinamikai szabályok, melynek révén némileg az erősorrend is megváltozott és izgalmas futamokat láthattak a rajongók. A változtatások és a költségplafon révén sokan reménykedtek abban, hogy szorosabbá válik a mezőny, ám az élen jelentős ideig csak két istálló, a Red Bull és a Ferrari harcolhatott a győzelemért, később pedig az elmúlt években dominálni tudó Mercedes is felzárkózott.
Az érdekesség, hogy ezen három alakulat pilótái mellett egyedül a McLarennél versenyző Lando Norris mondhatja el magáról, hogy dobogóra állhatott 2022-ben, így ez talán némi aggodalomra adhatna okot, ám Nikolas Tombazis szerint csak türelemre van szükség.
„Ez nem volt váratlan. Szükség van néhány évre, mire érződni fog a költségplafon hatása, mert a tehetősebb csapatok jobban alkalmazkodnak, számukra mindig van egy kezdeti előny. Azt hiszem ez annak az eredménye, hogy ez volt az új szabályok első éve, de úgy gondolom, hogy mostanra a többiek is látták, hogy melyek voltak a jó megoldások, és valószínűleg alkalmazkodni fognak jövőre” – mondta el a Motorsportnak.
Nincs új a nap alatt
Nemrégiben az F1 leköszönőben lévő ügyvezető-igazgatója, Ross Brawn is arról beszélt, hogy időt kell adni az új reguláknak, vele pedig egy véleményen van Tombazis, aki úgy véli, minden új rendszer elején kialakult egy nagyobb különbség a csapatok között.
„Ahhoz képest, hogy a szabályok első évéről van szó, szerintem a különbségek nagyon alacsonyak voltak. Azt hiszem, ha ez már az ötödik ilyen év lenne, akkor egy kicsit aggasztóbb lenne a helyzet, de még csak az elsőn vagyunk túl. Ha visszatekintünk 2014-re, 2009-re, vagy akár 1998-ra, akkor az első évek általában elég nagy különbségeket hoztak. Szerintem idén ez jóval kisebb volt” – zárta gondolatait a szakember.