A szóban forgó jelzést akkor kapja meg egy versenyző, ha a versenyirányítás úgy ítéli meg, hogy az autójában veszélyes szerkezeti sérülés van. Ekkor a pilótának vissza kell térnie a bokszutcába a helyzet megszüntetése érdekében. Az idény során Kevin Magnussen találkozott legtöbbször a zászlóval, három alkalommal.
A dán Kanadában, Magyarországon és Szingapúrban kapott fekete-narancs jelzést, miután első szárnyának véglapsérülését veszélyesnek nyilvánították. Mind Magnussen, mind a Haas úgy érezte, hogy a zászló a sérülés mértékéhez képest túlzott volt, hiszen mindhárom alkalommal ugyanazon alkatrész miatt kellett kiállnia a brazil futam pole-pozíciósának.
A témát emellett az austini futamot követően történtek kavarták fel. Fernando Alonso utólagosan kapott büntetést, amikor az FIA a Haas óvására a verseny után nyilvánította a spanyol autóján lifegő, majd lerepülő tükröt veszélyesnek. Ugyan a büntetést végül visszavonták, azonban a döntéshozó szerv akkor úgy nyilvánult meg, hogy a versenyigazgatónak már a futam során alkalmaznia kellett volna a fekete-narancs zászlót.
Tsunoda azerbajdzsáni esete okozhatta a „túlkapást”
Yuki Tsunoda DRS-e meghibásodott a bakui futamon, melyet az AlphaTauri szerelői leragasztottak. Ezt követően a japán visszatért a pályára, csapata pedig arra utasította, hogy ne használja az állítható hátsó szárnyat a verseny további részében. Az FIA nem avatkozott közbe, mely a technikai vezető, Nikolas Tombazis szerint hiba volt: „Az nagy kockázat volt. Ott elrontottuk a dolgot” - idézi a szakembert a Motorsportweek.
„Aztán azt hiszem, hogy ez kialakított egy túlzott reakciót, amikor az autókat elkezdtük nem biztonságosnak minősíteni, akkor is, amikor még a határon voltak. Szóval rossz irányba mentünk, és az USA Nagydíjat követően korrigáló lépést tettünk” – mondta a szakember, arra utalva, hogy Mexikótól lazábban alkalmazták a zászlót.
Tombazis szerint nehéz feltárni a sérülés mértékét, viszont van, amikor a csapatok reagálnak és nem kell közbelépni: „De az esetek 99 százalékában a csapatok maguktól behívják az autót, így nem szükséges a beavatkozás, hiszen a csapatok nagyjából elég felelősségteljesek. Azonban egy lifegő első szárnyvéglap miatt nem használnánk a jelzést” – zárta az FIA munkatársa, aki a napokban a 2026-os szabályváltozásokról is nyilatkozott.