DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Szafnauer kétségkívül a pénzt választaná

Az Alpine csapatfőnökét nem vigasztalná az ötödik helyért járó plusz fejlesztési időkeret, szerinte csapata sokkal jobban járna a negyedik helyért járó dollármilliókkal.

Két versennyel a szezonzárás előtt közel sem mondható el az Alpine háza táján, hogy teljes figyelmüket a 2023-as autó fejlesztésére fordítják, a franciák ugyanis öldöklő küzdelmet folytatnak a konstruktőri bajnokság negyedik helyéért a McLarennel. A Sao Pauló-i Nagydíj sprintfutamát Fernando Alonsóék várhatják kedvezőbb helyzetből, hiszen hét egységgel megelőzik a wokingiakat a tabellán, a szombat esti sprintet pedig mindkét Alpine a top 10-ből indulva kezdheti meg, miközben a McLarent csak Lando Norris képviseli a mezőny első felében. Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer a küzdelem kapcsán elárulta, hogy ő inkább a negyedik helyet és az azzal járó pénzdíjat választaná az ötödik pozícióért járó extra fejlesztésre fordítható idő ellenében. 

„Egyértelmű, hogy a negyedik hely jobban megéri. Nyilván a díjazás mértékét nem tudjuk addig, amíg ki nem derül, mennyi maradt a zsebben. De még ha tudnám is, akkor sem kellene elmondanom, de határozottan megéri” – idézi az amerikai–román szakembert a PlanetF1. A Formula-1 2021-ben vezette be a módszert, amely alapján az aerodinamikai tesztelésekre, fejlesztésekre fordítható idő arányosan növekszik, minél hátrébb végez a tabellán egy adott istálló. Ebből az időkeretből veszített a költséglimit megszegésének következményeként a Red Bull, akik konstruktőri bajnokként egyébként is a legkisebb kerettel gazdálkodhatnak majd 2023-ban. 



Szafnauer azonban állítása szerint boldogan elfogadná a kevesebb fejlesztési időt, ha a csapatnak sikerülne bebiztosítania a konstruktőri negyedik helyet, valamint az azzal járó díjazást. „Igen, még az 5%-os időveszteség árán is inkább a negyedik helyet választanám. Az 5%-nyi plusz egyfajta vigaszdíjként is felfogható, ha az ötödik pozícióban végeznénk, de inkább a pénz mellett voksolnék” – vallott őszintén a csapatfőnök, aki azt is elárulta, hogy Oscar Piastri az Abu Dhabi Nagydíjat követően szabadon tesztelhet a wokingiaknál.

A McLaren–Alpine versenyfutást eddig döntően befolyásolta a franciák pocsék megbízhatósága is, Szafnauer azonban Mexikót követően biztosította Fernando Alonsót, hogy nem fog újra előfordulni a probléma. „A jó hír, hogy sosem ismétlődött meg nálunk ugyanaz a hiba. Ez egy olyan dolog, ami kiszámíthatatlan, mindazonáltal magabiztosak vagyunk, hogy az utolsó két hétvégén nem látjuk viszont a korábbi problémákat. Remélhetőleg semmiféle problémát nem fogunk látni” – tette hozzá Szafnauer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: