Úgy tűnt, a 2022-es évad elején, hogy a Ferrari és a Red Bull kiegyenlített párharcát láthatjuk majd idén, ám a nyári szünethez érve kis túlzással már el is dőlt a küzdelem: a Scuderia sorozatos műszaki problémái, stratégiai baklövései és néhány vezetői hiba révén mind a konstruktőrök között, mind Max Verstappen révén az egyéni tabellán tetemes előnyre tettek szert a maranellóiakkal és Charles Leclerc-rel szemben.
Pedig úgy érződik, hogy az F1-75-ös lehet, hogy még gyorsabb is, mint az RB18-as – igaz, ezt tagadta Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója. Vele egyetértve Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is úgy érzi, hogy nagyjából kiegyenlítettek az erőviszonyok a két élcsapat között, csupán őket mindig vezető pozícióban érte utol a hiba:
„Én másképp látom” – felelte az Auto Motor und Sport azon kérdésére Binotto, hogy szerinte a Ferrari a gyorsabb, de a Red Bull a hatékonyabb konstrukció 2022-ben. „Az autók gyakorlatilag egyforma tempóra képesek. Egy tizeden belül vagyunk egymáshoz képest. Nem lehet azt mondani, hogy az egyik autó jobb, mint a másik. Vannak pályák, amelyek hozzánk passzolnak kicsit jobban, és vannak olyanok, ahol a Red Bull van előrébb. Végső soron a beállítások, a körülmények és a versenyzők adott napi formája dönt.”
„Ez igaz az autók hatékonyságára is. A szezon elején a Red Bull volt a jobb: olyan hátsó szárnyuk volt, amely hatékonyabb volt, amikor kinyitották a DRS-t. Sikerült csökkentenünk a különbséget egy új szárnnyal. Jó az egyensúly, pedig annyira különbözők az autók – és mégis ugyanaz a célunk.”
„A 13 futamból csak négyet nyertünk meg. A Red Bull valóban hatékonyabb ilyen tekintetben. De akár nyolc alkalommal is nyerhettünk volna a problémáink nélkül, szóval a másik irányba is billenhetne a mérleg nyelve. Az igazság valószínűleg valahol középen van. Igen, a Red Bullnak is voltak megbízhatósági problémái, de egyszer sem az élen érte utol őket a hiba. Velünk mindig fordítva volt: Spanyolországban, Azerbajdzsánban és Franciaországban is [utóbbi futamon Leclerc vezetői hiba miatt esett ki – szerk.].”
„A stabilitás szempontjából megfizetjük az árát a nagy fejlődésünknek. A mi motorunknál sokkal több az újdonság, mint az ellenfelünkénél. Nagy hátrányt kellett ledolgoznunk” – tette hozzá Binotto, utalva arra, amiről egy másik interjúban beszélt, miszerint 25 éve nem látott fejlődést értek el az erőforrás teljesítményével Maranellóban, s ez bizony a megbízhatóság rovására mehetett.