DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A McLaren közölhette Ricciardóval, hogy távoznia kell

Sajtóhírek szerint a wokingiak hivatalosan is jelezték a többszörös F1-es futamgyőztes felé, hogy nincs maradása náluk Oscar Piastri érkezése miatt – lehet, hogy ez „némi” pénzbe fog kerülni a csapatnak.

Mint azt mi is megírtuk péntek délelőtt, a RacingNews365.com szaklap arról értesült, hogy a korábbi pletykáknak megfelelően Oscar Piastri valóban aláírt a McLarenhez, s az FIA szerződéseket elismerő tanácsa érvényesnek is minősítette a megállapodást, ellentétben az Alpine-nal kötöttel.

Nem sokkal ezután a szintén megbízható forrásnak számító Autosport arról számolt be, hogy idő közben a McLaren hivatalos formában is jelezte Daniel Ricciardo felé, hogy a 2022-es szezon végén távoznia kell tőlük. Az ausztrál eredetileg hároméves szerződést írt alá a wokingiakkal 2021-től kezdődően, és bár korábban arról szóltak a hírek, hogy csak a pilótának lenne joga ezt felbontani, a lap most arról ír, hogy a két fél alighanem meg fog egyezni a szakításról.

ricciardo-mclaren-2022-hun-2



Mindez azonban pénzbe fog vélhetően kerülni a McLarennek: igazából az lehet a kérdés, hogy pontosan mekkora összeget kell kifizetnie az alakulatnak Ricciardo irányába. Annak idején Kimi Raikkönen számára például a Ferrari a teljes fizetését kénytelen volt elutalni, ám akkor a finn 2009 után az F1-ből is távozott.

Márpedig ez határozottan nem célja Ricciardónak, aki az Autosport szerint nem érdeklődik például a McLaren egyéb projektjei (Formula-E vagy IndyCar) iránt, ő mindenképp a Formula-1-ben szeretne maradni. Erre a legjobb esélye a hírek szerint éppen az Alpine-nál lehet, ahol épp a gyengén sikerült mclarenes kaland előtt szerepelt két évig, amikor az még Renault névre hallgatott.

A lap egyébként arról is ér még, hogy a McLaren már korábban felvette a kapcsolatot Piastri menedzsmentjével, azaz úgy fest, hiába udvaroltak egymásnak a nyilvánosság előtt a felek, egy ideje már Ricciardo potenciális utódját keresték. A tárgyalások azután váltak komollyá az F2-es bajnokkal, hogy ráeszméltek, hogy akár versenyzői ülést is ajánlhatnak neki – az egyeztetéseket pedig könnyítette, hogy Andreas Seidl csapatfőnök és a menedzser Mark Webber még a Porschénél eltöltött évekből ismerik egymást.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: