Kanadában erősebbnek tűnt a Mercedes vasárnap, mint amilyen gyorsnak bizonyult az időmérőn, Mike Elliott szerint pedig egyszerűen nem érdemes hajszolniuk az egykörös tempót, inkább a hosszú etapokra kell koncentrálniuk az autóval.
"Szerintem ki kell mondani, hogy mindig kompromisszumokat kötünk az időmérős és a versenytempó között" - mondta a Mercedes értékelésében a technikai igazgató. "Ha pedig megnézzük, hogy mi fontosabb, azt látjuk, hogy általában a versenytempó nyer. Ha a riválisainkra tekintünk, van, aki legyőz minket az időmérőkön, aztán a versenytempója gyengébb és szerintem ez egyszerűen a másképp meghozott kompromisszum."
Emiatt aztán nem is erőltetik azt, hogy szombatonként minél gyorsabbak legyenek - mondjuk George Russell és Lewis Hamilton is van olyan versenyző, hogy egy körön el tud fedni valamennyi hátrányt. "Tudjuk, hogy tehetnénk lépéseket, amelyekkel valószínűleg javulna az egykörös tempónk, de valószínűleg elrontaná a versenyünket. Úgy gondoljuk, hogy ebből a szempontból most egyensúlyban van az autónk."