DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Beváltak a fejlesztések Alonsóéknál, jó az Alpine

A francia gyári istálló elégedett az adatokkal, amiket az Azerbajdzsáni Nagydíj pénteki edzésnapján kaptak a frissített alkatrészeikről, Alonso és Ocon is bizakodó. Az autó valóban gyorsult.

Az első és a második edzésen is látszott, hogy számolni kell a két Alpine-nal a bakui pályán. A hosszú, egyenes szakaszokon sem vallott szégyent az autó, az A522-re érkező frissítések beváltak. Fernando Alonso pedig a Leclerc-Perez-Verstappen trió mögött negyedikként végzett, igaz, ne feledjük, ez még csak a pénteki nap volt.

„Az első gyakorlásokon végzett munkánkkal felettébb elégedettek vagyunk. Számos újítást hoztunk Bakuba és úgy tűnik, minden remekül működik az autónkon. A pilóták határozottan elégedettek az autó tempójával, de még az is látszik, hogy rengeteg terünk maradt továbbfejlődni a hétvégén. Sikerült működésre bírni az abroncsokat, az Alpine pedig alacsony és magasabb üzemanyagszintnél is jól kezelhető maradt. Dolgozunk, hogy még inkább megértsük a működést” – mondta el Alan Permane, az Alpine sportigazgatója.

Alonso és Ocon is érzik, beváltak az új fejlesztések - cél, hogy szombatra is megmaradjon a remek tempó


„Bakuban mindig különleges viszonyokkal találkozunk, szeles és gyors pálya, ilyen körülmények között kell jól teljesítenünk. A pénteki edzéseken sikerült több új alkatrészt is tesztelnünk a pályán. Egyelőre jól működnek, de még sok munka vár ránk az időmérőig, hogy tovább optimalizálhassuk teljesítményünket. Úgy tűnik, kifejezetten gyorsak vagyunk az egyenesekben” – elemezte a helyzetet Fernando Alonso.

„Igaz, hogy az első nap gyorsak voltunk, azon kell dolgoznunk, hogy ezt a tempót szombatra is megtartsuk.” Hasonlóan vélekedett csapattársa, Esteban Ocon is. „Húzós napunk volt. Az autó meglehetősen versenyképesnek tűnik az első napon tapasztaltak alapján, ezt nagyon jó látni. Bakuban minden egyes edzésen minden egyes körre szükség van, hogy az ember felépíthesse az önbizalmát és egyre gyorsabban merjen menni. Több olyan kemény fékezési pont is van, amit a lehető legpontosabban be kell lőni” – tette hozzá Esteban Ocon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: