A Pirelli arra számít, hogy 2022-ben kevesebb bokszkiállást hajtanak majd végre az F1-es csapatok, mint eddig. Ennek oka elsősorban az, hogy a 13 colos gumikat 18 colos abroncsok váltják, illetve az, hogy az autók leszorítóereje is csökken, amely miatt kevésbé fognak kopni a "papucsok". Mario Isola, a Pirelli F1-es vezetője szerint az idei gumitesztek alapján nagyjából erre lehet számítani a következő szezon során.
"Én arra számítok, hogy a legtöbb versenyt egy bokszkiállással lehet majd teljesíteni, egyszerűen azért, mert ha kevésbé fogy a gumi, akkor nincs értelme még egyszer kijönni. Ez viszont szerintem nem negatívum. Ha szoros versenyzést látunk és akciók vannak a pályán, akkor kit érdekelnek a bokszkiállások?" - idézi Isola szavait a Tyre Technology International. A szakember szerint a tesztelési fázis viszont ezúttal is nehéz volt, így nem nagyon lehet pontos előrejelzéseket adni.
"Minden évben ugyanaz a helyzet, sosem tesztelhetünk a végleges autókkal, mindig csak olyanokkal, amiket már nem fognak használni a következő szezonban, mert az újak sosem elérhetők. Most az új gumikhoz a hasmagasságot és a futóművet is át kell variálni. Plusz jövőre sokkal nagyobb lesz a hely a felnik és a fékek között, a csapatok nem használhatják a fékeket a megfelelő gumihőmérséklet elérésére. Ez teljes újdonság lesz" - tette hozzá.