DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Vajon ki töltötte a legtöbb kört az élen?

Számtalan statisztikai adat létezik a Formula-1-es pilótákról, az élen töltött körök száma pedig az egyik ezek közül. Egy újabb látványos grafikán rangsoroltuk a 2021-es mezőnyt.

Ha valaki versenyt szeretne nyerni, ahhoz a mezőny élére kell állnia, akik pedig a statisztikákat készítik, gondosan odafigyelnek arra is, hogy az egyes pilóták hányszor kerültek az első helyre a futamok során és összesen hány kört töltöttek ott. Ahogy az már megszokott, ismételten készítettünk egy grafikont, melyen rangsoroltuk az idei mezőnyt, ezúttal ebből a szempontból.

Amit fontos megemlíteni, hogy az állandó pilótákat vettük alapul, Kimi Raikkönen ugyanis kénytelen volt kihagyni két versenyt ebben az esztendőben. Helyette Robert Kubica ugrott be, aki adott esetben szintén felkerülhetett volna a listára, hiszen annak idején győzelemre vezette a BMW-Saubert, ám ő jelenleg nem teljes szezonos versenyző, így kimaradt ebből az összevetésből.

Rutinos pilótákból viszont nincs hiány a mezőnyben, az pedig egyértelműen megfigyelhető volt, hogy akik igazán régóta itt vannak, azok kerültek az elejére. Ugyanakkor bármilyen meglepő, a mezőny 20 állandó versenyzője közül mindössze négy olyan van, aki még nem érezhette át, milyen is az első helyen autózni.

Köztük van a 2021-es idény három újonca, Mick Schumacher, Nyikita Mazepin és Yuki Tsunoda, valamint az a Nicholas Latifi, aki tavaly kezdte meg F1-es pályafutását, így ebből a szempontból érthető, miért kerültek a lista legvégére. Azt sem szabad elfelejteni velük kapcsolatban, hogy papíron a mezőny két leggyengébb autójában ülnek, amivel elég nehéz az élmezőnybe kerülni, noha a kanadai csapattársának, George Russellnek már ez is sikerült.

Russell egyébként is nagy formában van és a Williams is fejlődött idén, viszont az élre ő sem a jelenlegi csapatával került, hanem a Mercedes versenygépével a tavalyi Szahíri Nagydíjon, amikor Lewis Hamiltont helyettesítette egy futam erejéig. A fiatalabb generáció tagjai közül egyébként azok kerültek előkelőbb pozíciókba, akik valamelyik erősebb autót vezetik, vagy olyanok, akiknek már legalább egyszer kijött a lépés.



Pierre Gasly például mindössze egy alkalommal került oda az első helyre, igaz akkor meg is nyerte azt a futamot. Ez 2020-ban történt az Olasz Nagydíjon, ahol a francia pilóta pályafutása első és eddigi egyetlen győzelmét aratta, ezzel pedig a mi grafikánkon a 14. helyre került, közvetlenül Lando Norris és Lance Stroll mögé. Ők ketten ugyan többet álltak az élen, mint Gasly, viszont a McLaren pilótája számára Monzában és Szocsiban is jól alakultak a dolgok, míg Stroll a tavalyi Török Nagydíjon a pole-pozícióból indulhatott, ami sokat segített abban, hogy most előrébb kerüljön.

Gasly honfitársa, Esteban Ocon is hasonló helyzetben van, hiszen idén megnyerte a Magyar Nagydíjat, akkor 65 körön keresztül autózott az első helyen, ezzel a teljesítményével pedig sikerült beférnie a listánkon a legjobb 10 közé. Az előtte lévők közül talán csak a nyolcadik helyet megszerző Charles Leclerc és az ötödik helyen záró Max Verstappen lehetnek kakukktojások. Ez főként az életkoruk miatt igaz, viszont nem szabad elfelejteni, hogy számukra több lehetőség adódott a futamgyőzelmekért küzdeni, hiszen mindketten egy nagy csapathoz kerültek már a karrierjük második szezonjában.

A monacói 2019 év elejétől lett a Ferrari pilótája, míg a holland a 2016-os Spanyol Nagydíjtól kezdve vált a Red Bull tagjává. Rajtuk kívül mindenki elég régóta itt van már ahhoz, hogy volt idejük az élre kerülni párszor, persze nem mindenkinek haladt ugyanolyan ütemben a pályafutása. Sergio Pereznek is sokat kellett várni egy igazán jó lehetőségre, ezért is kerülhetett a kilencedik helyre, illetőleg Daniel Ricciardo hetedik helyéhez is tegyük hozzá, hogy mióta eljött az energiaitalosoktól, nem sok babér termett a számára az idei olasz futamig.

A lista legjobb négy versenyzője között az idei mezőny négy világbajnokát találjuk és ami még érdekesebb, hogy minél több címet gyűjtött az illető, annál előrébb került ezúttal. A 2007-es bajnok Kimi Raikkönen 1305 körrel a negyedik, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso pedig a harmadik helyen áll 1769 megtett körrel. Előttük a négyszeres és a hétszeres vb-győztest találhatjuk, de már jókora fölénnyel, ugyanis eddig csak ők tudtak háromezer fölé menni.

Sebastian Vettel 3499 körrel a második helyet foglalja el, a listát pedig Lewis Hamilton vezeti, a némethez képest is elég nagy előnnyel. A Mercedes brit versenyzője egészen idáig 5232 kört tudott az élen tölteni, ami nyilván nagyban hozzájárult eddigi sikereihez. Bár a versenyzők között elég nagy különbségek vannak, ezért a sorrend lehet nem fog azonnal megváltozni, de a pontos számok egészen biztosan, hiszen még hátra van néhány futam ebből a szezonból.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: