DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Az időmérőn mutatott bátorságért jár a pont”

Furcsa véget ért a spái hétvége, és továbbra is mindenki próbálja magyarázni és értelmezni a látottakat. Most az F1 egyik vezéralakja, Ross Brawn is megszólalt.

Nehezen lehetne megtalálni a megfelelő jelzőt a vasárnapi Belga Nagydíjra. Komikus? Kaotikus? Unalmas? Hosszú? (Ez nem helytálló, mert valójában a Formula-1 történetének valaha volt legrövidebb nagydíját „láthattuk”.) Az F1 egyik vezetője, Ross Brawn kihívásokkal teliként jellemezte, amikor a verseny másnapján ő is véleményezte a történteket.

Az F1 hivatalos oldalának adott nyilatkozatában rögtön a pórul járt rajongókat említette először, akikkel mélységesen együttérez. „Borzasztóan sajnálom a szurkolókat, akik ezrével jöttek ki a helyszínre, és bátran állták az időjárás viszontagságait, hogy szurkoljanak a hőseiknek. Hihetetlen odaadást tanúsítottak, és sosem fogják elfelejteni ezt a hétvégét.” Talán nem épp a legkedvesebb emlékük lesz ez a vasárnap, bár arra legalább felcsillant némi remény, hogy visszakapják a pénzüket; a szervezők készek tárgyalni erről.

Brawn szerint azonban nem volt mit tenni, és dicsérte az FIA erőfeszítéseit, akik az utolsó pillanatig nem voltak hajlandóak lemondani a versenyről. „Sajnos az időjárás ellenünk dolgozott. Könyörtelen volt. Az FIA mindent megpróbált, amit csak tudott, kétszer is kiküldve a versenyzőket a biztonsági autó mögött, hogy felmérjék a helyzetet.”



Sokan felhozták a futam után, hogy ha máskor, kevésbé biztonságos autókkal tudtak az esőben versenyezni, akkor most mi történt, de Brawn türelemre int. Emlékeztetett, kívülről nem könnyű ezt megítélni. Akárhogyan is látszott a tévéképernyőn, a körülmények igenis aggasztóak voltak. „Nem elsősorban az eső intenzitása volt a probléma, hanem az, hogy folyamatosan esett, és ez nagyon rossz látási viszonyokhoz vezetett. Rendkívül ritka az olyan versenyhétvége, amikor az időjárás ennyire intenzív és változatlan. Mindenki azért küzdött, hogy a verseny biztonságosan és normálisan elindulhasson. Van egy idősáv, amikor visszahívhatod a biztonsági autót, de ez most nem volt lehetséges. Végtére is mindig a biztonság az első. Most pedig nem lett volna biztonságos folytatni a versenyt. Az FIA megtett minden tőle telhetőt. De a körülmények embert próbálóak voltak, olyanok, amelyeket évtizedek óta nem láttunk.”

Éppen ezért tartja teljesen jogosnak azt is, hogy pontokat osztottak. A jutalom ellen egységes volt a felháborodás, még azoknak sem tetszett, akik megkapták, számos pilóta vélte úgy, meg sem érdemli a küzdelem nélkül szerzett nyereséget. Brawn szerint nem szabadna megfeledkezni az időmérőről, ahol hasonlóan mostoha viszonyok között szintén hősök születtek. „Félpontokat osztottunk. Nem ideális, de ha nem jutalmazhatsz valakit a versenyéért, akkor díjazd az időmérőn mutatott bátorságát. Egy olyan kör, amit George Russell is összerakott, verseny hiányában igenis jutalmat érdemel.” Russell elképesztő teljesítménye különösen lenyűgözte az egykori csapatvezetőt, egy igazi bajnokot látott a britben. „George szereplése Fernando Alonsóra emlékeztetett, amikor 2001-ben a Minardival a vizes pályán vezetett itt Spában. Meggyőző volt egy olyan autóban, ami egyértelműen nem állt készen arra a feladatra. [Russell] sokkal jobb autóban ülőket győzött le. Szerintem a Mercedesnek egyetlen választási lehetősége van a jövő évi ülést tekintve” – toldotta meg gondolatait még egy rövid üzenettel is az Ezüst Nyilak felé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: