DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Hamilton leszólta a sprintfutamot, Ross Brawn szépít

Vonatozást vár az új koncepció silverstone-i debütálásán a hétszeres világbajnok. Válaszul az F1 sportfőnöke is megszólalt: ő arra számít, a pilóták nem fogják visszafogni magukat, hiszen még bevásárlókocsikkal is képesek lennének versenyezni egymással.

Az első sprintkvalifikációra készül a Formula-1 a Brit Nagydíjat megelőzően: Silverstone-ban a szombati napon rendezik meg a 100 kilométeres sprintfutamot, amely a vasárnapi nagydíj rajtrácsát határozza meg. A mezőny többsége kíváncsian várja az ismeretlenekkel teli koncepciót, Lewis Hamilton azonban mintha eleve kudarcra ítélt ötletnek tartaná.

„Nincsenek nagy reményeim. Valószínűleg vonatozás lesz. Reméljük, talán történik valamennyi előzés, de a legvalószínűbb, hogy nem lesz túl izgalmas…” – adott hangot negatív csengésű véleményének a Mercedes pilótája.



A Formula-1 számára nem ideális üzenet, ha hétszeres világbajnoka már látatlanban unalmasnak minősíti a tervet, amelytől a vezetők a versenyhétvégék látványosabbá tételét várják. Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn ezért igyekezett szépíteni, a piros zászlót követő kétkörös azerbajdzsáni finálét felhozva.

„Úgy vélem, lenyűgöző volt, amit Bakuban láttunk, az izgalmas kis sprint a futam végén. Nem hiszen, hogy a mostaniak is ennyire agresszívak lesznek, mert a táv 100 kilométer feletti, tehát több idő áll rendelkezésre” – idézi Brawnt az Autosport. „Mégis úgy gondolom, a versenyzők még bevásárlókocsikkal is versenyeznének egymással a szupermarket parkolójában, mert a természetükben van, hogy le akarják győzni egymást, és semmi sem érinti őket rosszabbul, mint mikor valaki legyűri őket. Még ha fel is lehet hozni, hogy a sprint csak egy felvezető a fő eseményhez, szerintem akkor is elkeseredetten próbálják majd legyőzni egymást, és megmutatni, ki a leggyorsabb és legerősebb.”

„Igyekeztünk elősegíteni a padlógázas versenyzést az egész táv alatt. Azt akartuk, hogy ne kelljen visszavenni az időmérő alatt, ne legyenek vicces gumiválasztások az időmérőn és a sprinten: olyan helyzetet akartunk kreálni, ahol a versenyben nem okoz hátrányt a gumiválasztás” – beszélt arról, hogy a kiállás nélküli sprintkvalifikáción elérhető lesz a leglágyabb gumikeverék.

„Azt még nem tudja senki, hogyan fognak a versenyzők viselkedni, mennyire lesznek konzervatívak és mekkora nyomás hárul majd rájuk a csapatuk részéről, hogy óvatosak vagy agresszívak legyenek. Személy szerint én nagyon optimista vagyok. Úgy gondolom, remek esemény, nagyszerű futam vár ránk. Szerintem a versenyzők rá fognak hajtani, mert vajon Max és Lewis máshogy fog belemenni az első kanyarba, csak mert ez egy sprint? Nem hiszem. A választ azonban most fogjuk megtudni” – zárta eszmefuttatását a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: