Senki nem volt jobb kedvű a Francia Nagydíj csütörtöki sajtónapján Esteban Oconnál: a pilóta a hazai versenyére készül, szerda óta ráadásul köztudomású, hogy új, három évre szóló szerződést kötött a szintén francia Alpine gárdájával. A Mercedes által patronált versenyző öröme teljesen érthető, de joggal merül fel a kérdés: mivel nemrégiben a csillagosok főnöke, Toto Wolff is a bajnokcsapat volánvárományosai közé sorolta, vajon bosszús-e amiatt, hogy a következő három évben biztosan nem lesz a turbós hibridkorszak kezdete óta legyőzhetetlen alakulat kötelékében?
„Nagyon jól érzem magam itt, az Alpine-nál, ahol további három évig versenyezni fogok. Végső soron csak ez érdekel, hiszen mostantól tényleg csak a jövőre kell összpontosítanom. Úgy gondolom, hogy a karrierem szempontjából ez egy remek döntés, óriási előrelépés, annak fényében pedig pláne sokat jelent, hogy ez a leghosszabb szerződésem, amivel valaha rendelkeztem motorsportbeli pályafutásom kezdete óta. Annak fényében, ahol csupán néhány évvel ezelőtt tartottam, tényleg csodás ez a fejlemény, szóval nagyon elégedett vagyok” – hangsúlyozta Ocon a Francia Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, ahol jelen volt a formula.hu is.
Arra a kérdésre, hogy valóban felmerült-e, érdemben tárgyaltak-e arról, hogy 2022-től a Mercedes pilótája legyen, Ocon némi hezitálás után annyit válaszolt: „Nem kívánom kommentálni ezt.” Köztudomású, hogy a francia versenyző legfőbb pártfogója Wolff, így természetesen az a kérdés is joggal merül fel, hogy az új szerződés elvág-e minden szálat a pilóta és a nevelőegyüttese között? „A következő három évben teljes mértékben az Alpine versenyzője leszek. Természetesen marad kötődésem a Mercedeshez, de a munkám során kizárólag az Alpine-ra összpontosítok és ennek semmi köze nem lesz a Mercedes istállójához” – fogalmazott Ocon.
A francia versenyző valóban megjárta a mennyet és a poklot az utóbbi években: a Racing Pointtá alakuló Force Indiától a 2018-as évad végén távoznia kellett Lance Stroll érkezése miatt, így 2019-ben a Mercedes tartalékjaként az oldalvonalról szemlélhette csak az eseményeket. Tavaly a Renault kötelékében visszatért, de borzalmasan nehéz idénye volt, amit az is csak kozmetikázni tudott, hogy megszerezte pályafutása első dobogós helyezését. Az idei év sem indult könnyen, ám az utóbbi időszakban Ocon látványos javulást produkált, s bár a kritikusok egészen mást jósoltak, a szezon eddigi részében olyan teljesítményt nyújt, amellyel magasra tette a lécet a csapattársnak, a visszatérő kétszeres világbajnoknak, Fernando Alonsónak is.
„Nagy teher került le ezzel a vállaimról – kezdte az új kontraktus várható hatásának boncolgatását Ocon. – Mostantól tényleg csak a teljesítményre és a fontos dolgokra kell összpontosítanom, mert minden más biztosítva van. Nagyon jól érzem magam a csapatban, sikerült nagyon jól beintegrálódnom. Fantasztikusan érzem itt magam, ráadásul a közös munka is nagyon jól megy. Jó esélyeink vannak arra, hogy jövőre, a szabályváltozások után nagy dolgokat hajtsunk végre együtt, szóval biztos vagyok abban, hogy ez a leginkább megfelelő hely számomra.”
Ocon az évad hetedik futama előtt 12 egységgel a ponttáblázat 12. helyén állomásozik.