DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Schumacher utolsóként, Mazepin a falban debütált

Nem volt esélye a Haasszal maradandó első nagydíjat teljesíteni az F1-ben Mick Schumachernek, mindössze egyszer ért DRS-távolságon belülre egy riválishoz képest. Nyikita Mazepin harmadik kanyarig tartó versenye után csak egy dolgot mondhatott: ő hibázott.

Pozitívum Mick Schumacher számára, hogy legalább sikerült befejeznie első Formula-1-es nagydíját, az utolsó, 16. helynél jobb eredményre azonban nem volt esélye sem a Haas tempója, sem a biztonsági autós újraindítást követő megforgása miatt. A német alapvetően elégedett bahreini hétvégéjével.

„Összességében azt mondanám, hogy 90 %-ban elégedett vagyok és 10 %-ban nem, utóbbi a hibám, a megforgás miatt a biztonsági autó után. Szerencsére az autó még vezethető volt, minden működött, így mentem tovább és építhettem fel a tapasztalatom egész hétvége folyamán. Felkerült a C3 és C2 abroncs, amellyel jó volt az érzet” – olvasható a Haas oldalán Schumacher értékelése.



„Kicsit sajnálom, hogy nem voltam a mezőnyben, hogy legalább megpróbálhassak közel maradni a srácokhoz pár körön át. Szerencsére az olyan kihívásokat, mint a kék zászlók, jól vettem, és Nicholast (Latifi) utol is értem, így legalább megtapasztaltam, milyen közelről követni egy másik autót és DRS-t használni. Összességében úgy érzem, sokat tanultam, amit remélhetőleg valami pozitívra fordíthatok a következő versenyen” – zárta beszámolóját az F2-es bajnok.

Nyikita Mazepin nem beszélhetett hasonló – vagy bármilyen – versenytapasztalat-szerzésről, az időmérőn kétszer is megforgó orosz a futam harmadik kanyarjában újra kicsúszott, ezúttal jelentősen összetörve az VF-21-et. A 22 éves újoncnak az elmúlt hónapokban nem először kellett beismernie: hibát követett el.

„Nagyon egyszerű volt, én hibáztam. Ez egy ilyen dolog volt. A rajtom jól sikerült, az 1-es kanyarba a külső íven kerültem, aztán a 2-es után próbáltam elkerülni Micket, mivel közel volt, túl nagy gázt adtam, a gumik pedig nem bírták, mert még hidegek voltak. A rázókövön túl nagy volt a gáz, ezért megpördültem. Teljes mértékben az én hibám volt, nagyon csalódott vagyok. Rendkívül sajnálom a csapatot is, ennél sokkal jobbat érdemeltek. Nyilvánvalóan mindig lehet pozitívumot meríteni, ezúttal azt, hogy tanultam valamit” – találta meg a csúnya autótörés jó oldalát Mazepin.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: