Szinte minden megtörtént Sebastian Vettellel az Aston Martinnal töltött első versenyhétvégéjén, amit a német versenyző nem szeretett volna. Eleve csak a 18. helyre kvalifikált a Bahreini Nagydíj időmérőjén, miután két sárga zászló meghiúsította utolsó Q3-as gyorskörét.
Ráadásul a négyszeres világbajnok a Nyikita Mazepin 1-es kanyarban történt megforgása miatt lengetett sárga hatálya alatt nem lassított elégségesen: ezért a stewardok berendelték – már vasárnap folyamán – és öt rajthelyes büntetéssel, plusz három büntetőponttal sújtották.
Az utolsó helyről induló Vettel a mezőnyben egyedüliként egykiállásos taktikával próbálkozott, amelynek eredményeként az ötödik pozícióban is megfordult, de végül kicsúszott a pontszerző helyek közül. A mezőny hátsó traktusában Esteban Ocont üldözte, mikor szintén az elátkozott 1-es kanyarban hátulról meglökte az Alpine-t. Mindkét autó megforgott, de egyik sem esett ki.
A négyszeres világbajnok a franciát hibáztatta a csapatrádión, arra hivatkozva, hogy irányt váltott a fékezés alatt, habár a közvetítés alapján semmi ilyen nem történt. A stewardok is egyértelműen állást foglaltak, a felvételek és telemetria megtekintése alapján „az 5-ös számú autó teljes mértékben felelős az 1-es kanyarban történt ütközésért” – írták az ítéletben.
Ennek megfelelően Vettel versenyidejéhez 10 másodpercet hozzáadtak, a német a 15. pozícióban végzett, két hellyel Ocon mögött, a célba érők közül egyedül Mick Schumachert megelőzve. Két büntetőpontot is Vettel számlájára írtak, azaz ötöt szerzett egyetlen hétvége, sőt nap során – habár 12 hónapos időszakot tekintve is csak ez az öt büntetőpontja van, 2020-ban tiszta szezont teljesített.